Avatar billede -blah Nybegynder
22. maj 2006 - 14:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hente navn fra asx stream?

Hejsa, ny her på forummet :-)

Nogen her der kan svare på om det er muligt at hente navnet på den sang der bliver afspillet via en asx stream, med et Tmediaplayer component.

F.eks fra voice's net radio: http://dix.media.webpartner.dk/voice128

På forhånd tak :D
Avatar billede kroning Nybegynder
22. maj 2006 - 14:51 #1
Jeg har lavet dette program:
http://www.kroning.dk/ > Radio player
og har derfor rodet lidt med det og jeg mener ikke at særlig mange kanaler sender den slags info med, bla. gør voice ikke og ingen af DR´s mange kanaler gør det. Men måske tager jeg fejl, og hvis jeg gør vil jeg meget gerne vide det.
Avatar billede -blah Nybegynder
22. maj 2006 - 15:00 #2
Er også en Net radio jeg er ved at brygge sammen, derfor ville det være sjovt at få kunstner navn osv. Men hvis det ikke er der kan man jo ikke :-)

Kan se du har optagelse mulighed i dit prog, hvilket er noget jeg også har overvejet. Bruger du mediaplayr componentet til det eller?
Avatar billede kroning Nybegynder
22. maj 2006 - 15:13 #3
Jeg bruger TWindowsMediaPlayer som er en ActiveX control (mener jeg det hedder), jeg har fundet frem til den ved at benytte Component > Import ActiveX control i min Delphi 7.
Selve optage delen har jeg ikke lavet endnu.
Avatar billede -blah Nybegynder
23. maj 2006 - 08:28 #4
Kan se at dr's netradio viser hvilke nummer der kører nu på feks boogie og nogen af de andre streams, dvs det må være muligt at finde det et sted, anyone?
Avatar billede kroning Nybegynder
23. maj 2006 - 08:45 #5
Det er vel på hjemmesiden du kan se det og ikke i afspilleren.
Avatar billede kroning Nybegynder
23. maj 2006 - 08:50 #6
Hvis du højre klikker på afspilleren og vælger egenskaber kan du se at der under Indhold intet står ved bla. Album, Komponist osv.
Avatar billede -blah Nybegynder
13. februar 2012 - 19:04 #7
Vidst på tide denne sag bliver lukket.