Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2006 - 13:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

linksys wrt54g ver 5 problemer med ibook

Jeg har nævnte trådløse router, hvor jeg kører 128 bit wep kryptering

Meget ofte når jeg kobler Ibooken op, medens min stationære pc også er på netværket, kobles begge computere fra netværket, og jeg skal gå ind og genstarte routeren, før internettet igen virker.

Hvad kan der gøres af tweaks for at det virker bedre?
Avatar billede co23 Nybegynder
22. maj 2006 - 13:41 #1
Det lyder som du kun har et begrænset antal ip adresser til rådighed.
Prøv og kontakt din udbyder. Wrt54g æder en adr. og din pc æder også en, så hvis du kun har to til rådighed, så er det fubar.

Du kan også prøve at opdatere firmware´en i din router. Find ud af hvilke verion din
wrt54g router er, det står bagpå den,og tjek hvilken firmware du pt. kører med, så gå ind på denne side og hent den nyeste firmware:
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Content_C1&childpagename=US%2FLayout&cid=1115416835852&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Håber det hjalp
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. maj 2006 - 13:44 #2
Hvilken firmware har din router?

Hvis begge maskiner sidder på routeren burde antallet af IP adresser ikke være et problem!

Du skal ikke hente en US version af firmwaren, men der imod den europæiske version: http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=DK%2FLayout&packedargs=page%3D2%26cid%3D1136592096769%26c%3DL_Content_C1&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&SubmittedElement=Linksys%2FFormSubmit%2FProductDownloadSearch&sp_prodsku=1125730904006
Avatar billede co23 Nybegynder
22. maj 2006 - 13:49 #3
Begge maskiner sidder jo heller ikke på hele tiden.
Snup en tun...:)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2006 - 14:04 #4
Hejsa,ip er ikke problemet, da det går fint når jeg sætter to pc trådløse bærbare til routeren samtidig.
Jeg har også opdateret til nyeste version.
Det må være en konfiguration i Linksys routeren der skal ændres, så den er mere "tolerant", men hvilken?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2007 - 11:57 #5
ingen svar