Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
21. maj 2006 - 21:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langsom overførsel over MSN Messenger.

Hvis jeg ikke bruger router, men sætter ADSL-modem direkte til min computer, så kan jeg overføre med fuld upload hastighed over messenger(512). Det samme gælder hvis personen jeg sender til, ikke har router.

Når jeg i stedet kører gennem min D-Link 604Router, og sender til en anden der sidder bag router, så bliver min hastighed ca. halveret.

Hvad er skyld i, at man ikke kan sende med fuld hastighed mellem 2 routere... Firewall? porte der skal fikses?

Eller kan det lade sig gøre at få hastigheden op hvis der bliver lavet op på indstillingerne i min router?
Avatar billede mcquade Nybegynder
21. maj 2006 - 21:17 #1
vil mene det pga firewall , da problemet også kommer hvis man feks har windous firewall slået til . om man kan lave det om i routeren ved jeg så ikke :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. maj 2006 - 21:54 #2
Hej Lars
Du burde kunne se herinde hvordan Msn Messenger skal stilles mht. porte.
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DI-604/DI-604index.htm
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
29. maj 2006 - 12:54 #3
john_westcoast > Desværre, ingen held med dette! andre der har en ide?
Avatar billede lars_dalsgaard Nybegynder
13. maj 2009 - 08:25 #4
!