Avatar billede sonzi Nybegynder
20. maj 2006 - 23:53 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Flash oveni html

Jeg skal lave en flash "reklame" som skal overlappe et eksisterende html site....

reklamen skal muligvis gå på tværs af både tabeller og frames...
er det muligt, eller delvist muligt???

Og hvordan...

Mvh Jonas
Avatar billede twotimes Nybegynder
21. maj 2006 - 11:02 #1
du ligger den bare i en div.

<div style="position:absolute; top:??px, left: ??px>
din flash
</div>
Avatar billede sonzi Nybegynder
21. maj 2006 - 22:22 #2
på tværs af frames???
Avatar billede skovge Novice
22. maj 2006 - 07:50 #3
Jeps - du kan evt. ligge din table i en div og din flasf i en andne div, positionere dem på siden som beskrevet af twotimes og så angive z-index på tabel div'en til 1 og på flash div'en til 2 - men det burde også virke hvis bare du ligger din flash i en div (bare du husker at ligge din div helt uden for din <table></table>
Avatar billede sonzi Nybegynder
22. maj 2006 - 22:46 #4
jamn. det' da fin...

jeg har ikke tid til at prøve før onsdag, men du lyder til at have forstand på det...svar, så skal du få 30 point....

tak
Avatar billede skovge Novice
22. maj 2006 - 22:48 #5
Det er så hermed gjort - men synes dog at du skal tilbyde twotimes halvdelen af pointene for han ganske rigtige svar.  :-)
Avatar billede twotimes Nybegynder
22. maj 2006 - 23:04 #6
på opfordring
Avatar billede sonzi Nybegynder
23. maj 2006 - 19:51 #7
Skarpt.....jeg har lidt travlt for tiden, så jeg havde slet ikke set at i var 2 om at svare....15 til hver, sårn er det...
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 19:54 #8
<ole>

Vrøvl ...! Man kan ikke lægge noget somhelst HTML-element ind over frames - og det har aldrig været muligt

/mvh
</bole>
Avatar billede skovge Novice
23. maj 2006 - 20:33 #9
>>olebole - øøøøh NÅ, det var da MEGET mærkeligt eftersom jeg har gjort det et utal af gange og såmænd netop i dag har lavet en side hvor der ligger en table i en div og så er lagt en grafik med et tilbudsskilt ind ovenpå tabellen i et andet div - så hvem er det mon lige der vrøvler her!!?
Avatar billede skovge Novice
23. maj 2006 - 20:54 #10
Ah, der var jeg lige lidt hurtig, har nok misforstået hvad det var sonzi ville....olebole har self ret i, at man ikke kan ligge en div direkte ovenpå en tabel - beklager, det var min fejl - sorry!
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 23:45 #11
- det er helt okay  :)

Man kan nu sagtens lægge et div hen over en tabel - men du kan ikke hen over en framekant. I de fleste browsere kan du efterhånden gøre det hen over en iframe - men altså ikke hen over en frame i et frameset ... og det gælder alle browsere  ;o)
Avatar billede skovge Novice
24. maj 2006 - 14:22 #12
Ja, jeg havde lige overset det lille "...og frames"  :-)