Avatar billede fruut Nybegynder
19. maj 2006 - 21:44 Der er 6 kommentarer

hjemmeside parsing

Hej eksperter

Jeg læste engang et indlæg om hvordan man kunne parse degulesider.dk så man f.eks. kunne lave et script der tog telefonnummer som parameter og så skriver det info degulesider finder, uden at vise hele siden. ok, dårlig forklaring, men det sgu gerne være noget i stil med:

http://ka.du.saa.klapi.dk/ph.php (kilde inkluderet)

er der en der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke får nogle "hits"? min preg_match burde da være korrekt.

På forhånd tak

fruut
Avatar billede morhan Novice
19. maj 2006 - 21:59 #1
$link    = '/onMouseout="hideddrivetip()">(.*?)<\/a><br /';

du har en fejl her: hideddrivetip()

hvis du skal matche på parenteser skal der en backslash foran:

$link    = '/onMouseout="hideddrivetip\(\)">(.*?)<\/a><br /';
Avatar billede olebole Juniormester
19. maj 2006 - 22:02 #2
<ole>

Da det ikke er lovligt at bruge den slags data uden ejerens udtrykkelige samtykke - og alt i dit spørgsmål peger i retning af, at det har du ikke - kan jeg ikke svare uden at bringe min brugerprofil i fare.

Forholder det sig sådan, er spørgsmålet nemlig en overtrædelse af Ekspertens regler - og det er en besvarelse også.

/mvh
</bole>
Avatar billede fruut Nybegynder
19. maj 2006 - 22:05 #3
tak for det hurtige svar morhan.

vil du lige kigge en gang til? jeg har lavet backslash ved paranteserne, men skal jeg også gøre det ved ="hided.. -> =\"hided.. eller hvad?

Jeg får en fejl, at et af parametrene er "unexpected T_STRING"
Avatar billede fruut Nybegynder
19. maj 2006 - 22:09 #4
olebole: det er jeg udemærket klar over. det blev også dækket dengang telefonopslaget blev gennemgået. jeg har søgt tilladelse hos www.perezhilton.com og også fået svar hvor vi har aftalt hvad det præcis er jeg skriver på den side (overskrifter uden decideret tekst).

men du har absolut ret. det er forbudt at bruge kopibeskyttet (copyrighted) materiale uden tilladelse fra forfatteren.
Avatar billede fruut Nybegynder
19. maj 2006 - 22:17 #5
morhan: der var tale om en lille fejl fra min side. dit svar er korrekt. tak for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
19. maj 2006 - 22:54 #6
fruut >> så sætter jeg mig ned igen  ;D