Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
19. maj 2006 - 17:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Reset af Linksys WRT54G router - kan man det?

Hej Eksperter.

Efter et forsøg på at sikre mit trådløse netværk, så det var låst til MAC adresser, er det gået helt ned med flaget.

Jeg kan ikke finde min router på netværket, og jeg kan ikke geninstallere den med softwaren fra Linksys.

Jeg kan finde den hvis jeg trykker på den gule knap på routeren, der hedder noget med "secure setup button". Men efter 30 sekunder ryger jeg af netværket igen, og kan ikke finde det.

Det skal siges at jeg har slettet alle mac adresserne i indstillingerne, så det ikke er der problemet ligger, men kan man ændre på for mange indstillinger?

Jeg har prøvet at trykke på "reset" knappen på routeren, men det hjalp mig ikke meget... faktisk slet ikke.

Så mit spørgsmål er - er der en måde hvor man kan "reset"'e alle settings der er lavet på routeren?

Håber at I kan hjælpe!
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 17:39 #1
Ja der er en lille knap bagpå, den trykker du på, medens der er strøm på routeren.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 17:39 #2
Hold resetknappen inde i 10 - 15 sekunder.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 17:42 #3
Du kan også resette routeren inde fra setup. Under fanebladet password kan du resette den til factory defaults.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 17:42 #4
Det sidste er selvfølgeli svært, hvis du ikke kan komme ind i setup :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 17:51 #5
Når du resetter routeren, er det også en god ide at genstarte modem ved at fjerne strømmen i 10- 15 sekunder fra modemet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 17:51 #6
Kan du bruge det til noget ? ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. maj 2006 - 19:15 #7
Dragon har 112% ret i alt hvad han skriver. Jeg samler det lige:

- der er en lille knap bagpå, den trykker du på, medens der er strøm på routeren. Hold resetknappen inde i 10 - 15 sekunder.

- Du kan også resette routeren inde fra setup. Under fanebladet password kan du resette den til factory defaults.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. maj 2006 - 19:18 #8
Er problemet eventuelt at du ikke har samme kryptering på pc og router?? Den gule knap til kryptering virker kun hvis det er et linksys kort du har i den PC, og kun hvis det pågældende kort understøtter den funktion.
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. maj 2006 - 19:18 #9
Han er væk !
Avatar billede nillerdrengen Nybegynder
20. maj 2006 - 12:14 #10
Jeg har ikke et linksys kort til min computer, men har prøvet det andet, og det virker - kom med et svar, DK - så accepterer jeg :D undskyld ventetiden
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. maj 2006 - 00:23 #11
Ping