Avatar billede klikkomania Nybegynder
19. maj 2006 - 01:36 Der er 3 kommentarer

Alm. c programmering; algoritme, text editor, filnavne

I alm c programmering, hvad betyder en algoritme? Kan læse mig til at det er en trin for tin procedure der fuldfører et program! Kan læse at programmering er aktiviteten at kommunikere algoritmer til en computer? Men hvordan, er det bare at opstille en liste for hvilken fremgangsmåde man vil lave programmet på? Er det det, eller er der noget teknisk i det?

Hvorfor skal man i c programmering gemme en fil under et filnavn der ender med xxx.c? For at kommandoprompt kan køres?

Hvad er en tekst editor?

Er der nogen der kender noget godt dansk litteratur om alm. c programmering (kun alm. c), websider eller andet?

Mange tak
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2006 - 01:44 #1
en algoritme er en logisk beskrivelse af en bestemt måde at løse en
bestemt opgave på

sortering kan løses med quicksort algoritmen

man kan beregne pi med forskellige algoritmer

de algoritmer kan så implementeres i C

ikke alle former for kode kan siges at indeholde en algoritme - der skal en
lille smule kød på

en del compilere behandler filen forskelligt alt efter om den heder .c eller .cpp
eller noget tredie

en tekst editor er bare en editor som notepad eller noget mere avanceret, men
som i modsætning til en IDE ikke har indbygget compiler
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2006 - 01:44 #2
skal du bruge noget godt om C skal du nok have fat på noget engelsk
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juni 2006 - 20:13 #3
all set ?