Avatar billede xorioz Nybegynder
18. maj 2006 - 13:27 Der er 5 kommentarer

Global vars. at hente cookies

Jeg startede som så mange med php2...
jeg holdt en lang pause...
og nu vil jeg i gang igen...
jeg koder fint men der bliver ved med at dukke nogle fejl op på min side hvad login scripts andgår.

ser i jeg laver mit loginscript med cookies og samenligner dem med min database løbende men eftersom der fra og med php4 ikke længere er rigister globals on så skal jeg hænte mine cookies men jeg ved ikke helt hvordan.
$_cookie[var] ser ikke ud til at virke... (eller os er jeg mer rusten ind jeg regnede med).

mit spørgsmål er så.
hvordan henter jeg mine cookies?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
18. maj 2006 - 13:33 #1
hmm det kan måske ikke bruges til så meget men har du set her: http://dk2.php.net/manual/en/function.setcookie.php
Der er også link til $_COOKIE superglobal-variablen... Forresten _skal_ det så ikke stå med stort for at virke?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. maj 2006 - 13:34 #2
Avatar billede xorioz Nybegynder
18. maj 2006 - 13:56 #3
jeg har skravet den med stort men det betyder ikke at der ikke er en fejl et andet sted i min kode :)...

jeg er tilsydenladende lidt rusten
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
18. maj 2006 - 14:39 #4
Hvad er det der går galt? evt. en stump kode der viser det kan sikkert hjælpe lidt
Avatar billede xorioz Nybegynder
28. maj 2006 - 14:41 #5
det ville være besværligt.
men nu har jeg altså desvære selv løst problemet...
det hele hanlede om den løsning jeg brugte til at kompensere for at Cookies først bliver sat næste gang man opdatere...

så jeg lavede en simpel kode der så sådan ud...

if(isset($_COOKIE['navn'])){
$navn = $_COOKIE['navn']
}
det ser ud til at have løst mit problem.
login scriptet køre lige nu som en test uden md5 kryptering.
http://xor.snark.dk:81/login/