Avatar billede meldgaard Nybegynder
18. maj 2006 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Reparere netværkskabel

Har et lidt "gammeldags" spørgsmål vedr. mit netværk. Kan man selv samle et netværkkabel. Grunden er at jeg pt. ikke kan få forbindelse via mit kabel og er sikker på at det skyldes at nogle af ledningerne i mit kabel er revet over. Derfor vil jeg gerne vide om det er umuligt at korte 20 cm. af kablet og samle stikket igen? Kræver det et specielt værktøj?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. maj 2006 - 09:01 #1
Det kan man sagtens, men det kræver lidt specielle tænger. Hvis du bor i nærheden af frederiksberg, så kik forbi så skal jeg vise dig hvordan man gør. jeg har sikkert mindst 20 meter kabel til overs
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. maj 2006 - 09:01 #2
Tror det er billigere at købe et nyt kabel, hvis det da ikke er 100 meter vi snakker om:o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2006 - 09:12 #3
http://www.frankie.dk/netvaerkskabel.htm

Som bufferzone er inde på, koster tangen man bruger til dette knaster.
Regn med ca. 150 kr. min.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. maj 2006 - 09:14 #4
Du kan ikke bruge det samme stik igen. Som de andre siger. Køb et nyt
Avatar billede meldgaard Nybegynder
18. maj 2006 - 09:31 #5
Problemet er at kablet er ført fra 1. sal til stue etage og igennem krybekælder m.m. Så nej jeg gider ikke skifte det. Så bliver det trådløs i stedet :-) Jeg ser om jeg kan score en tang og "fumle" et nyt stik på. TAAAK... og god regnvejrsdag ;-)
Avatar billede ierikk Nybegynder
18. maj 2006 - 10:20 #6
www.biltema.dk
har krympetang
vare nr. 23-609 pris 129-kr
rj45 stik 20 stk pris 29,90 vare nr 23-608