Avatar billede the_unseen Nybegynder
18. maj 2006 - 00:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TV-tuner kort Aopen VA2000-P179 virker ikke i XP

Hej eskperter,

Jeg har købt et TV-tuner kort af mærket AOpen og med den kryptiske betegnelse VA2000-P179 i en bulk-version dvs. OEM. Problemet er nu at jeg ikke på nogen måde ser ud til at kunne komme i kontakt med kortet.

Jeg har installeret drivere fra AOpen og de finder med lethed kortet og installerer sig selv, men med alle mulige forskellige former for software (Chris-TV, DScaler, etc.) kan jeg overhovedet ikke komme i kontakt med kortet og derfor ikke se TV som jo ellers var meningen.

Har i nogle bud på hvad der kan være galt og eventuelt hvad jeg skal gøre for at løse problemet?

Det eneste umiddelbare jeg selv kan finde på er at selvom kortet er solgt som et Windows XP egnet produkt står der også at produktet er egnet til Windows Media Center Edition. Måske virker kortet udelukkende med Windows MCE??? Det ville være himmelråbende åndssvagt men måske...?

Jeg kan aflevere kortet igen uden problemer, men jeg vil helst have det til at virke siden både pris (og mere vigtigt) den fysiske størrelse på kortet (har en barebone) passer perfekt til min situation.

Mvh.
The Unseen
Avatar billede c-holst Novice
18. maj 2006 - 07:52 #1
prøv allerførst et andet pci-slot
Avatar billede the_unseen Nybegynder
18. maj 2006 - 10:52 #2
har desværre kun ét pci-slot
Avatar billede the_unseen Nybegynder
18. maj 2006 - 10:55 #3
skal måske lige understrege at kortet bliver fundet af Windows XP og at driverne bliver installeret som NVTV (Nvidia TV) og Multimedia Controller (standard) - downloadede derefter drivere fra AOpen's i øvrigt fantastisk rodede hjemmeside med samme resultat.
Avatar billede c-holst Novice
18. maj 2006 - 19:28 #4
hvordan kan det være du kun har et slot

under enhedshåndteringen, hvor står kortet da, og er der nogen anmærkninger

prøv at afinstallere alt software og slet kortet i enheds... og genstart
Avatar billede the_unseen Nybegynder
18. maj 2006 - 21:53 #5
hej igen,

det er en barebone-maskine jeg har - så der er kun et PCI-slot at lege med. Jeg har kigget under enhedshåndtering og der var ingen anmærkninger - jeg fulgte også dit råd omkring afinstallere og slette kortet osv. det virkede heller ikke - slutteligt har jeg prøvet at sætte kortet i min server-pc og der virkede kortet heller ikke. Fejl-fremgangsmåden er præcis den samme på den anden pc.

Det virker virkeligt som om at kortet kun virker med Windows MCE, hvilket er irriterende siden det bliver solgt som egnet til Windows XP og Windows XP MCE.

Med en anden software installeret og drivere fra Nvidia lykkedes det mig at få et radiosignal igennem fra kortet men tv-signal blev der intet af.

Tv-signalet har jeg nu testet for at se om der er noget galt med det (ville have været alt for indelysende, men man bliver jo lidt desperat :-) men det var det heller ikke.

Jeg tror jeg giver op og bytter til et andet kort mens fortrydelsesfristen stadig gælder.

Tak for forsøget dog - har du andre gode ideer så smid dem i aften (eller nat) for i morgen ryger lortet tilbage.

>c-holst: du får dog point anyways siden du gav mig tre-fire ekstra muligheder at afprøve :-) smid et svar
Avatar billede c-holst Novice
18. maj 2006 - 22:45 #6
ærgeligt at den ikke gik. tænker lidt videre til i morgen
Avatar billede c-holst Novice
19. maj 2006 - 13:39 #7
Du har sat kortet til at modtage i NTSC eller SECAM. Her i Danmark bruger vi PAL. (SECAM bruges i Frankrig, NTSC i USA)
Avatar billede the_unseen Nybegynder
19. maj 2006 - 13:42 #8
næeh,

den er stensikker - jeg har valgt PAL. Med DScaler har jeg endda prøvet mange forskellige modtagesignaltyper med forskellige landeopsætninger m.v. (jeg bor i Holland). Det virker bare ikke...

Anyways - tak for forsøgene. Jeg bytter kortet i dag.

mvh.
the unseen
-/-
Avatar billede c-holst Novice
19. maj 2006 - 13:48 #9
kigget i bios om der er sket en fejl så bios tror at dit tvkort er blevet til dit standart grafikkort

windows mce og xp skulle efter sigende være to sider af samme sag, mce er altså ikke en ny udgave af windows min en udvidelse
Avatar billede the_unseen Nybegynder
19. maj 2006 - 13:55 #10
1) hmmm. jeg har faktisk ikke overvejet at kigge i bios. det prøver jeg lige.

2) det er rigtigt at mce er en udvidelse af windows, men det er også en udvidelse som man ikke selv kan installere. MCE er en specialdesignet version af windows til såkaldte Media Center PC's - dvs. PC'er der er bygget til at være multimediamaskiner fra starten. i den forbindelse er udviklet specielt hardware med funktionaliteter som kun MCE kan udnytte - men det er meningen at sådanne hardware udgivelser også skal kunne virke uproblematisk på Windows XP generelt. Jeg tror måske fejlen ligger i at jeg har haft fat i en OEM-version som var beregnet til at blive sat i nysamlede Media Center PC's og ikke solgt seperat fra butikken til privat installation i computere hvor andre komponenter ikke er optimeret til at håndtere funktionaliteterne.

Anyways jeg har rod i mit hovede :-)

tak for hjælpen c-holst, jeg returnerer kortet og krydser fingre for at der ikke sker noget lignende med et andet mærke.

mvh.
the unseen
-/-
Avatar billede the_unseen Nybegynder
19. maj 2006 - 14:00 #11
ingen mærkelige ting at se i bios'en

lukker og slukker :-/