Avatar billede tcgrafik Nybegynder
17. maj 2006 - 12:47 Der er 2 kommentarer

lavet ET enkelt movieclip af hele det færdige site.

Hej folkens

Jeg har en færdig side bestående af af en preloader og 4 forskellige scener og det hele fungere som det skal. Nu skal swf. filen jo så oploades og jeg ville gerne lave så flashfilen fylder hele index.html filen ud det kan jeg ozze godt lave. MEN det kræver at hele min nuværende side ligger i ET enkelt movieclip og ikke i et hav af forskellige layers.. giver det mening? Og i så fald, kan det lade sige gøre på en nem måde ?

Thomas
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. maj 2006 - 12:21 #1
nej det giver ikke mening ;-), men jeg tror at det er dig der ikke helt har forstået flash. Når du exporterer eller publiserer din .fla kompiles HELE filmen til 1 scene
og når den afspilles opfatter playeren HELE filmen som 1 scene.
hvor mange lag, scener eller MC der er er fuldstændigt underordnet, det hele ender alligevel som en lang scene til sidst.

Om hvorvidt den skal fylde hele vinduet eller ej, er noget du sætter i indstillingerne når filmen publiseres, her kan du vælge en række forskellige settings der i blandt 100% af browser vinduet.

så gem (save) din fil hvis de er færdig og vælg "publish" fra den øverste drop down menu oppe til venstre og vælg de publish settings du vil have klik OK, og så er du kørende (du kan evt vælge at ryde op i HTML dokumentet efterfølgende)
Avatar billede tcgrafik Nybegynder
20. maj 2006 - 13:43 #2
hehe det er måske også en lidt kringlet forklaring jeg er kommet med. Men jeg løste sådan set problemet ved, som du selv skriver, ved at bruge loadMovie(selve sitet) ind i min index.fla.

I min index.fla har jeg to layers liggende. Det første definere at Stagen skal fylde helt ud. det andet layer ligger der et MC der har loadMovie action og henter min hovedefile(sitet) eksternt ind i dette. Det fungere ganske udemærket.

Men mit spørgsmål, som jeg stadigvæk gerne vil finde en løsning på, er som følger: Når jeg har hele mit site, min hovedfil i fla. med en masse layers f eks. en mappe med knapper, en dropZone et par kasser osv. kan jeg på en eller anden måde markere samtlige layers og lave et MC så der kun ligger et mc i rooten på min scene hvor jeg så efter følgende ikke behøves og loade min hovedfil ind eksternt men det hele ligger i en swf. hvor jeg efterfølgende kan ligge den kode in der siger at dette MC skal ligge i center.

Siden det omhandler er www.ave-music.com

Det er som sagt ikke et kæmpe problem men det er jo altid godt og vide. Hvis du ikke kan svare eller synes det virker helt sort. Vil jeg gerne give point or dit svar, da du i det mindste svarede
:)