Avatar billede miss-g Seniormester
17. maj 2006 - 12:06 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Rede data fra en defekt harddisk?

Jeg har en harddisk der er stået af. Dvs. den er tavs - kan dog mærke den summer. Hvis man lige slår blødt til den siger den klik, som om den lige kommer i gang, og så stopper den.

Kan jeg på nogen måde få mine data ud af den?

Jeg mangler mine foretrukne, e-mails og noget på skrivebordet (der er windows xp på den).
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. maj 2006 - 12:08 #1
Man kan være heldig, at slå den i gang, men det er meget løst.

Kan en windows install se den?
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2006 - 12:10 #2
Kan du se den i Diskhåndtering??
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. maj 2006 - 13:08 #3
http://www.ultimatebootcd.com/ prøv at hente den fulde version, brænd på en cd og boot fra den, der er et hav af progz til hdd´s
Avatar billede duck_mann Nybegynder
17. maj 2006 - 15:53 #4
Jeg har været heldig med at vende nogle diske på hovedet og rede lidt data fra dem.
17. maj 2006 - 16:07 #5
... eller læg den i fryser ~1 time først...
Det har jeg engang for laaaaaang tid siden gennemført; så kunne HD'en ses i ~5 minutter; nok til at fiske de data ud så jeg skulle bruge...
Avatar billede tafkab Nybegynder
17. maj 2006 - 19:21 #6
Avatar billede miss-g Seniormester
18. maj 2006 - 20:34 #7
Interessante forslag.

Har dog prøvet at lægge den på hovedet og på siden.

Fryseren...hm, gad godt at have mere end 5 minutter til at hive ud af dem ;-(

Hvordan skulle et program kunne få liv i den? Det er vel noget mekanisk der gør at den ikke kører?
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2006 - 20:56 #8
Du ville undre dig hvad software kan idag he he
Avatar billede tafkab Nybegynder
18. maj 2006 - 22:11 #9
Tja, hvis man ikke prøver så får man ingen data ud :-) Det kunne jo være du var heldig.
Avatar billede miss-g Seniormester
26. maj 2006 - 11:16 #10
Lægger I nogle svar?

Jeg har faktisk ikke fuldt nogen af jeres råd - jeg tilsluttede den via et indstikskort, og nu kan jeg komme ind i den. Meget underligt.
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juni 2006 - 01:18 #11
Sidste chance - ellers lukker jeg.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 01:23 #12
ligger svar, men hvis du selv har løst problemet burde du ligge et svar og beholde point´ne :)