Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
16. maj 2006 - 22:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netgear WGR614v6 og Onlinespil

Ja, som titlen siger så er mit problem online spil over denne router. Det gælder så vidt jeg ved kun for wireless forbindelsen, men er også det eneste der gælder.

Jeg har fuld adgang til routeren, og mit problem forkommer mig lidt underligt.

Hvis jeg starter Warcraft 3 og og spiller dette over nettet, så går der ca 30sek - 2 min før jeg fuldstændig midster min internet forbindelse. Derefter logger jeg ind på routeren, og kan se at den faktisk har genstartet. (får en [Initialized] Tuesday, 16 May 2006 12:19:37] report)

Men men, her kommer det underlige så. Hvis nu jeg starter Warcraft 3 op, men istedet at sidde og spille det, så minimere det (efter jeg har koblet mig på battle.net) så kan jeg holde mig herpå helt uden problemer, kan sagtens hurtig åbne den og opdatere listen over spil jeg kan joine, og mister heller ikke forbindelsen til battle.net.

I andre spil har jeg et andet problem, bliver dog ikke smidt af nettet, men får storer lag spikes, i ca 5-6 sek stiger min ping til flere 1000, men går dog hurtigt over igen.

Nogle der kan hjælpe?

Portene til Warcraft 3 er "Forwarded")
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 02:39 #1
Det kan være at din trådløse router opfatter dig som ikke værende aktiv på internettet og derfor lukker ned. Der er i din router opsætning noget der hedder Session, mner den kan sættes til "Keep alive" Altså at den ikke skal lukkes, AP/routeren ned.

mvh

jan c
Avatar billede jacla Nybegynder
17. maj 2006 - 02:46 #2