Avatar billede gawc Nybegynder
16. maj 2006 - 21:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formel i Openoffice

Følgende data:

Kolonne B er en række navne, blandet
Kolonne D er nogle blanke, nogle et x og nogle tal

Jeg mangler en formel der tæller hvor mange der er med tal for en person.

Mette      x
Camilla    10
Bente
Bente      8
Hans        x
Knud
Mette      2
Bente      1

Således der kommer til at stå:

Mette  1
Camilla  1
Bente 2

tak...
Avatar billede gawc Nybegynder
21. maj 2006 - 03:28 #1
evt excel ? så kan jeg måske finde ud af at lave det til Ooffice
Avatar billede kabbak Professor
23. maj 2006 - 22:04 #2
=SUMPRODUKT((B1:B8="Mette")*(ER.TAL(C1:C8)))
Avatar billede kabbak Professor
23. maj 2006 - 22:05 #3
Det er lavet i Openoffice, formlerne er faktisk de samme som i Excel
Avatar billede gawc Nybegynder
23. maj 2006 - 23:14 #4
Tak, men den tæller ikke x'erne :)  men har fundet ud af at bare lave  +(ISTEXT()) formel bag efter, smider du et svar ? så jeg kan smide nogle point efter dig ?...

Mange tak.... :)
Avatar billede kabbak Professor
23. maj 2006 - 23:18 #5
Ok
Du skrev : Jeg mangler en formel der tæller hvor mange der er med tal for en person.

Så jeg gik ud fra at det kun dem med tal du ville have, men du fandt selv ud af det.