Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 00:13 Der er 81 kommentarer og
2 løsninger

Link til download af mp3 fil ?

Hej,

Jeg sidder og skal linke til en mp3 fil på http://www.emo.dk/emo_release_2001/site.html

Nu er problemet at man ved at trykke på linkene, downloader en ganske lille bid af filen, som så afspilles.
Jeg vil ikke kun ha\' folk til at downloade en lille snollet bid, - de skal ha\' hele nummeret til afspilning.

Hva\'sker der ???
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:18 #1
hvad er det for en fil, skriv linket

/A
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 00:19 #2
Her ser den ud til at downloade fint nok. :)
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:19 #3
du kan jo gøre det istedet at du selv finder filen eller konvaterer den hvis du har pladen ligger den op på dit websted og laver et link til den, bare sørg for det med © er i orden, ellers kan du hurtigt komme i klemme

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:20 #4
højer klik og tryk \"save as\" eller \"gem som\"

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:22 #5
grunden til at den bare begynder at spiller er nok at du har et program indlagt hvor der er et \"flueben\" i afspilning direkte fra nettet.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
08. maj 2001 - 00:22 #6
Download hele filen og gem den på harddisken og afspil den derfra.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:32 #7
der er ej heller problemer med at download for mig, den går bare igang med det sammen, men son jeg nævnte er problemet nok et af dine programmer der overtager så snart det drejer sig om mp3 filer. ligesom fx. real-player, og windows media player, kan gøre det med forskillige typer at filer.

/a
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 00:40 #8
Det går ikke drenge, - jeg føler mig helt misforstået !

Jeg er den der laver siden, - jeg har musikken liggende på harddisken, - og det er mig der skal lægge den ud på internettet ! - på www.emo.dk.

Men nu har jeg lagt  alle mp3 numrene ud på min server, - og de lægger der !
Hvordan får jeg lavet linkene, så folk downloader hele mp3 filen (ikke kun en lille bid).

Altså: - hvordan ser koden ud !!!
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 00:42 #9
astalavista>> har du downloadet hele mp3 filen, - altså så du hører nummeret til ende ?
Hvilket nummer og hvor langt er det i minutter/sekunder ?
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 00:44 #10
Jeg startede også på downloaden og fik at vide, at der var ~25 mins tilbage af den. Altså, den ville downloade hele filen! Problemet må ligge hos dig.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:49 #11
jeg downloader lige \"so fine\", så jeg skal fortælle dig det om et øjeblik

jeg er klar over jeg misforstod, men fangede den lidt efter,

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:51 #12
\"so fine\" er 04:03,3

Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:52 #13
men hvorfor gar du ikke lagt dem i mp3 istedet for \"So Fine (Original).mpga\"
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:53 #14
gar = har *gg*
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 00:54 #15
Nej, - problemet ligger hos mange andre end mig, - det er ikke mig der opdagede at det forholdt sig sådan, - det var andre (blandt andet Emo, manden bag musikken), der kun kunne downloade en smule af filerne.
Jeg tvivlede selv, - men ikke desto mindre er det sandt.
Jeg får selv samme meddelse om at det tager omkring 20 minutter, - men efter kort tid stopper downloadningen, - og filen bliver afspillet i min afspiller (Musicmatch).
Hos de andre er det blandt andet også sket med RealPlayer.

Men hvis du hiver hele nummeret ned og gennemlytter det til ende, så indrømmer jeg gerne at jeg og de andre har en og samme fejl med vores afspillere.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 00:55 #16
men jo jeg har lige downloadet 3 af dem, har du realplayer???
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 00:56 #17
Sidder på 56K, så tror jeg vil overlade downloadingen til astalavista. ;)
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:02 #18
mpga ????? - jeg har lige tjekket alle filerne på min server, - de ender alle på mp3 !
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:02 #19
jeg kan se hvad du mener, de er gemt som mp3
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:03 #20
jeps min fejl,.... indrømmer* ;-)
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:05 #21
men det er jo stadivæk op til den eklte bruger at definerer, jeg har bl.a valgt at jeg ikke vil \"downloade\" videoer, men derimod at afspille dem direkte fra nettet af, jeg tror ikke at du kan komme uden om det, har du et bud >>parazite
<<

/A
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:07 #22
Hvor mange minutter er vare Push Up Original.mp3 ?
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:09 #23
05:01,4 er den
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:10 #24
Men realplayer gemmer jo i bufferen, - og så sker der ikke en skid, andet end at den henter en lille bid, - afspiller den, - og ikke andet !

Jeg tror næsten ikke på at du har hentet alle numrene i fuld længde !
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:10 #25
So Fine (Les Gammas Remix) er 01:33,9
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:11 #26
du er da velkomme til at komme forbi og snuppe en kop kaffe *gg* jeg sidder og afspiller dem fra bufferen, skal jeg ligge dem op i en zip fil til dig???
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:14 #27
Dam\'n, - du har hentet nummeret ned. Nu prøver jeg sgu lige selv i realplayer !
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:23 #28
Ok, - det virker i realplayer, - men kan det virkelig ikke lade sig gøre at  lave et link der, ved at man klikker på det, downloader mp3 filen til harddisken ???
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 01:23 #29
Nej, har brugeren defineret at en fil skal åbnes fra sitet og afspilles via RealPlayer, så kan du ikke gøre noget.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:25 #30
ellers skal du pakke det i en zip fil fx. men så går lidt af det smarte af
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:26 #31
øhhh, - virker ikke mere i realplayer, - nemmeret stoppede efter at ha\' hentet 32sek !
LOOOORT, - det virker ikke, - og hvis du har hentet et helt nummer ned,  -så er du den eneste det er lykkedes for, - og det ikke godt nok, - jeg kan ikke engang selv !!!

Jeg vil ha\' en kode der gør som jeg vil ha\' det, - downloade hele mp3 filen på harddisken !!!
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 01:26 #32
OK - nu vil jeg zq se om jeg kan hente nummeret!
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:26 #33
men på den anden side går det hurtigerer for brugeren at hente ned.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:28 #34
jammen du skal ikke hente det ned i realplayer, su skal bare gemme det som en fil på din harddisk. prøve at gør det vi snakked om med at højreklikke på fillen og truk \"gem som\"

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:30 #35
tro mig jeg \"jeg lavedet ikke hokus pokus\" ;-)
jeg downloadet bare som alt andet.

det lader altså til der er fejl i din Realplayer.

/A
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 01:31 #36
Der er zq også fejl her! Jeg downer i ~3 minutter, og så afbryder den. Tror problemet ligger på serveren.

astalavista : Hvor hurtigt hentede du filen? Under 3 minutter?
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:33 #37
tager lige tid og henter den igen
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:38 #38
Jahe, - noget er der i vejen, - men hvad ?

Skal der ikke en eller anden form for kode til her ? - noget html !
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:38 #39
hmmm nu blev min også skåret mid over...
so fine (orginal)
1,19 mb 39sek.
længde 01:44,1

/A
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:39 #40
Fejl på serveren... - hmmm, - det lugter jo ikke så godt, - hvad skulle det være for en fejl, - ikke noget jeg kan stille noget op med !
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:39 #41
hvor den skulle fylde 3,01MB
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 01:40 #42
Altså gik der 39 sek. før den røg?

Mogens : Hvilken forbindelse står serveren på?
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:40 #43
Jeg må vente på at der måske dukker en ekspert op ! ;0) - hehe...
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:41 #44
prøvede lige igen
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:42 #45
ups 04:01,5
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:42 #46
Jeg aner intet om serveren, - jeg ved ikke engang hvaem der hoster www.emo.dk.
Jeg har bare fået ftp-oplysningerne, - det er alt, - men serveren har virket upåklageligt, - så jeg går ud fra at det er en pålideligt hoster !
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:44 #47
prøv evt.at giv s et link til noget andet at downloade fra den, så kan vi da teste om det er det ene eller det andet..

/a
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 01:44 #48
Har du prøvet at lægge andre store filer op og downloade dem? Det lyder som om serveren afbryder lige pludselig - af den ene eller den anden grund.
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:45 #49
astalavista>> - nu henter du hele nummeret ned igen ??? - hva\' er det for en SuperMegaSpecialGoldEdition version du har af RealPlayer ? ;0)
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:46 #50
som sagt henter jeg den ikke i realplayer , men som en ganske almindelig fil, men der er realplayer 8 plus jeg køre med.
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 01:46 #51
Mogens : Tror bare han har en lækker forbindelse. ;)
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:47 #52
prøver lige at connecte gemmem rp
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:48 #53
Jamen alt andet (grafik/html) ligger jo derude, - og siderne er der jo ikke problemer med at indlæse.

Hmmm... - serveren afbryder ligepludseligt... hvor tarveligt !!!
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:50 #54
Øhh... hvor downloader du så filerne til, - hvis ikke i RealPlayer, - har du hentet dem ned på din HD ???
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:51 #55
når jeg kører gemmen relaplayer og connecter direkte til din webside med dette link:
http://www.emo.dk/emo_release_2001/mp3/So%20Fine%20(Original).mp3

/A
men hvis i ikke har en forbindels der kan følge med så er det jo klart den stopper op og begynder at buffe, måden det kunne løses på var at komprimer mp3 sangene nogen mere...

nu spille i 3 minutter
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 01:53 #56
Når jeg downer, så er det direkte gemme på harddisken - ikke noget med RP.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:53 #57
ja det er det jeg hele tiden har sagt, jeg har valgt ikke at køre musik direkte fra nette, men det det er det jeg lige prøvedet og der var heller ingen problemmers....
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:55 #58
kigger lige lidt på dine filer, 2 sek...

/A
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:55 #59
Men når I så downloader direkte til >Hd\'en,
- hva\'er\'ed så lige at der sker ?
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:58 #60
Jo, - men som sagt så kan jeg kun hente en meget klejn bid ned gennem realplayer, - den gemmer i bufferen og afspiller så, - men der efter får den ikke fat igen, - den kan ikke connecte til url\'en.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 01:59 #61
du har valgt at kørermed 96 i bitrate og 44khz , bitrate kunne du jo godt sætte længere ned, du ville miste noget lyd kvalitet, men til gengæld ville være hurtiger for ex. parazite  der sidder med 56k moden som mange stadivæk gør.

men det er ikke hvor fejlen ligger, jeg bliver også afbrudt indimellem når jeg connector til din side.

/A
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 01:59 #62
jeg henter masser af musik ned ellers, - helt uden problemos, - men nu har jeg altså problemos med disse mp3os !
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 02:01 #63
ja det har jeg fundet ud af *GG*
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 02:02 #64
ligger der musik andre steder på serveren?
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 02:03 #65
Men når I så downloader direkte til >Hd\'en,
- hva\'er\'ed så lige at der sker ?  er bare vi vælger at gemme helefiln før afspilning, i stedet for at man løber tøre for informationer undervejs.
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 02:04 #66
uha, - jaha, - jeg har selv en ussel 56k-forbindelse, -desværre !

Men hellere bruge tid på kvalitet, - end spilde tid på kvantitet !!!

Ligger prolemet virkelig på serveren ? - jeg har næsten fyldt den til bristepunktet, - jeg måtte endda komprimerer en af mp3filerne yderligere, - for at holde mig under de 20MB, som er til rådighed.
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 02:05 #67
Jo-jo, - I vælger at gemme helefiln før afspilning, i stedet for at man løber tøre for informationer undervejs...

- men der går det jo også galt siger I, - \'ek ?
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 02:07 #68
-det gør det i hvert tilfælde når jeg forsøger at downloade til HD\'en ! - den stopper midt i det hele !!!
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 02:07 #69
jo vi kommer ud for de samme fejl, det kan vi desvære ikke gøre så meget ved, men jeg kan da se at det er hammerne ustabilt når jeg downloader fra dig.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 02:08 #70
og den måde du har gjort det på ser rigtig ud.

/A
Avatar billede parazite Nybegynder
08. maj 2001 - 02:10 #71
Jeg vælger, som sagt, at downloade til harddisken, men efter ~3 minutter stopper den bare og siger at alt er downloadet. På det tidspunkt har jeg downloadet ~500 kb.
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 02:13 #72
det samme her, jeg når bare at downloade lidt mere,... du skal næsten lige snakke med dit web-hotel, om der er nogen begrænsning på store filer eller hvad det er....

/A
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
08. maj 2001 - 02:24 #73
Ja, - det ser kedeligt ud, -  jeg må vel forhører mig hos udbyderen.
Men indtil at jeg får talt med ham, så går jeg rundt og varmer de 400 point  i min bukselomme, - og hvis løsningen er hos udbyderen, så vender jeg tilbage til jer.

Indtil da, så mange tak for hjælpen , - det var rart af jer !!!
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 02:24 #74
jeg smutter nu, men vender tilbage igen i morgen formiddag, god arbejdes lyst og sovgodt.

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
08. maj 2001 - 02:25 #75
yes vi tales bare ved.

/A
Avatar billede astalavista Nybegynder
09. maj 2001 - 21:11 #76
har du fundet ud af det eller ligger problemet et andet sted?

/A
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
09. maj 2001 - 22:23 #77
Jo, - altså jeg har jo sådan set fundet ud af det ! Jeg gjorde såmænd blot det at  jeg lagde en af filerne ud på en anden server, - og vupti !!!

Hostmasteren på emo.dk har lovede mig, straks at lægge emo.dk over på en anden og bedre (?) server, - mod at jeg så skulle uploade alle filer eeeen gang til !!!

Det er nu gjort, - og hva´sker der ?

Se selv http://www.emo.dk
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
09. maj 2001 - 22:26 #78
Forøvrigt køre serveren på en 2Mbit forbindelse !

tsk-tsk... - hva\' hjælper det hvis ikke deres hardware er i orden ?
Avatar billede parazite Nybegynder
10. maj 2001 - 00:33 #79
Så hvem får så point? Må hellere lægge et svar, grundet mit geniale forslag 08/05 2001 01:31:25. ;)
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
11. maj 2001 - 01:11 #80
Hmmjaaehh...  - der skal ikke herske tvivl om at det VAR serveren, - men du må indrømme at du ikke ligefrem fik sved på panden af opgaven, - men allright, - er man en virkelig ekspert, så kommer man vel også nemmere om opgaverne...

Problemet er nu bare at din ekspertise (indirekte) ikke just medførte lutter succes,
- den aktulle situation på www.emo.dk, taget i betragtning. ;?)

astalavista\'s ihærdighed skal uden tvivl komme ham til glæde... - 250 slaske P !

- det giver en rest på 150 hurtige P til eksperten i liggestolen...
Avatar billede sukos Juniormester
11. maj 2001 - 21:32 #81
Hva\' nu?
Ligger der en
<? echo phpinfo(); ?> som index på emo.dk?
Avatar billede astalavista Nybegynder
11. maj 2001 - 21:34 #82
mogens_mogensen  >> jeg takker mange gange, nu er jeg tilbage på top 21.000 listen *lol*.

fedt at du fik løst problemet.

/Astalavista
Avatar billede parazite Nybegynder
12. maj 2001 - 21:29 #83
*LoL* Tjaeh... det fik mig over 10.000 point, så jeg er lykkelig! :) Tak for point fra \"eksperten\" i liggestolen... ;)