Avatar billede dkaaxx Nybegynder
16. maj 2006 - 17:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærmen flimre

Min skærm, LG 1932P
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177779
begynder at flimre, nogen gange efter et par timer, nogle gange med det samme jeg tænder computeren. Den flimre først lidt, så bliver det værer, og til sidst går skærmen sort. Det er ikke kun når jeg spiller, det sker også ved almindelig net-surf.
Jeg har prøvet at sætte dem til en anden computer. Efter 1½ time var den ikke begyndt at flimre, og jeg tog den fra. Jeg har også prøvet at sætte en anden skærm til computeren, der var ingen problemer.

Hvad kan problemet være?

Ved et tilfælde kom jeg til at mærke, at siden på mit kabinet (den side bundekorte vender mod) afgave en smule strøm. Den siger ikke noget, men når jeg rører ved den summer mine fingre. Det summer lidt mere når jeg rører ved den plade som bundkortet er monteret på (kan tages ud af kabinetet). Dette summeri er vel at mærke hvor computeren er slukket, og kontakten på PSU er slukket, men strømstikket sidder i. Der er ikke noget når strømstikket er taget ud.
Min PSU er SHG SCP500LN
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153073
Avatar billede backside Nybegynder
16. maj 2006 - 17:14 #1
Summeriet kan du fjerne ved at "jorde maskinen". (3 benet stik/kabel i et stik med jord)
Og det er nu altid en god ide uanset hvad.
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
16. maj 2006 - 17:37 #2
jeg har ikke nogen stikkontakt med jord, men en stikdåse med 3 huller, vil det virke?
Avatar billede backside Nybegynder
16. maj 2006 - 18:14 #3
Nej, den skal i et jordet stik.
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
17. maj 2006 - 17:10 #4
ok, har fået ordnet problemet med bundkortet, men skærmen flimre stadig?
Avatar billede backside Nybegynder
17. maj 2006 - 18:31 #5
Prøv at vrikke lidt i kablet til skærmen, PÅ skærmen.
Sker der ændringer hvis du slår på skærmen?
Avatar billede backside Nybegynder
17. maj 2006 - 18:35 #6
Slå med flad hånd på siden af skærmen.
(som du ville gøre på en hygge aften med kæresten, ikke for hårdt, men stadig bestemt)  ;)

Har en 17" der har samme problem, det kan ændre sig hvis jeg slår på siden af den. Dårlige forbindelser pga. støv.
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
18. maj 2006 - 08:33 #7
kablerne sidder rigtigt og fast. Og skærmen er helt ny - det virker ikke at slå på den
Avatar billede backside Nybegynder
18. maj 2006 - 13:19 #8
Jeg har ikke flere ideer, men held og lykke med den.
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
24. maj 2006 - 11:45 #9
Skærmen er sendt til reperation...
Avatar billede dkaaxx Nybegynder
24. maj 2006 - 11:48 #10
svar