Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 13:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man?

hvad laver man den efter følgene side #? på ens domaine er det en side man selv opretter eller er det ved indtastning af en kode?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. maj 2006 - 14:00 #1
Prøv at forklare lidt nærmere hvad du mener.
Avatar billede webmazter Nybegynder
16. maj 2006 - 14:06 #2
altså for eksempel når du søger på en søgemaskine så kommer der jo den der kode frem efter domænet .dk/search? hvordan laver jeg det på denne side http://www.nixx.dk/chatliste.php hvor den så vise de næste 10 links
Avatar billede heha2003 Nybegynder
16. maj 2006 - 14:42 #3
I chatlist.php skriver du følgend:
if($_GET['etellerandet'] == 'navnetpåsiden')
{
  echo 'Her skriver du hvad du vil have siden til at indeholde!';
}

og hvis du så skal lave et link til det sted kan du skrive:
<a href="chatliste.php?etellerandet=navnetpåsiden">Her er linket nr. 1</a>
eller også
<a href="?etellerandet=navnetpåsiden">Her er link nr. 2</a>

Der hvor jeg har skrevet etellerandet kan du lige med et ord skrive hvad siden hedder. Måske i dett tilfælde kunne det være chatlist eller bare chat!

Sådan:)