Avatar billede kivig Nybegynder
16. maj 2006 - 11:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

word faktura med excel som database?

Hej.

Jeg skal have lavet en faktura som nemt kan redigeres og opdateres. Valget er faldet på Word med excel som db men jeg har ringe kendskab til MS produkterne og håber at nogen kan hjælpe.

Word dokumentet skal hente indhold fra en eller flere drop-down menu som henter indholdet fra et excel ark. jeg har hørt at det er muligt men hvordan?

Bedste hilsener
Kivig
16. maj 2006 - 11:29 #1
Er du begyndt, og har konkrete problemer - eller er det en generel beskrivelse du efterlyser?

Hvilken version af programmerne anvender du?
Avatar billede kivig Nybegynder
16. maj 2006 - 11:49 #2
Hej

Jeg bruger word og excel 2002.

Jeg har selve faktura dokumentet som det skal se ud men vil gerne lave drop-down menuer hvor indholdet er fra excel arket. Tror mest jeg søger en beskrivelse af hvordan de to hænger sammen og hvordan jeg hurtigst muligt kan skabe kontakt imellem de to filer. :) Er det til at forstå?
Avatar billede kivig Nybegynder
16. maj 2006 - 13:18 #3
Er lige blevet bekendt med at man kan benytte access og word via "brevfletning" er det noget du kan anbefale eller kender noget til?
Avatar billede wever Nybegynder
17. maj 2006 - 13:08 #4
Du kan også anvende exel i brevfletning!! I word vælger du funktioner >> Brevfletning
Så vælger du din exel fil som database, hvis du har problemer er der en fin beskrivelse i word (F1 >> brevfletning)

Det er vigtigt du har en exel fil som har "emne overskrifter" i øverste række, hvor hver kolone så har "navn", "kunde nr.", "vare 1", "vare 2", "vare 3", "pris1", "pris2" osv osv osv osv osv osv :)

Håber det kan hjælpe.
Avatar billede kivig Nybegynder
23. maj 2006 - 16:05 #5
Tak wever for dit indlæg. jeg har dog forsøgt mig med access rapport generator som skulle være god for jobbet, det ser fint ud indtil videre, men jeg er stadig nysgerrig efter word med excel som db. Har forsøgt mig lidt men syntes ikke at det virker så lige til. Vil helst undgå VBS og macroér. Kan jeg det?
Avatar billede kivig Nybegynder
30. maj 2006 - 11:20 #6
Jeg lukker. Tak for feedback :)