Avatar billede abeljensen Nybegynder
16. maj 2006 - 09:55 Der er 11 kommentarer

Kan ikke tilgå Monitoring Report i Server Management

Som titelen viser, så har jeg problemer med at tilgå monitoring report på Server Management siden, på min small business server. Jeg kan sagtens bruge siden til at se alle andre oplysninger, men når jeg prøver at sætte Monitoring op, kommer den med fejlen:
"The Wizard encountered an error while configuring the monitoring features. Run Small Business Server Setup, reinstall the Server Tools component, and then run the Monitoring Configuration Wizard again."

Jeg sidder på serveren via en remote forbindelse, da den står hos en ven der har en del bedre båndbredde end mig. Problemet er så bare at han bor langt væk, så er begrænset for muligheden at komme til at sidde lokalt på serveren. Kan man ordne dette over en remote forbindelse? Og er der en nem måde at gøre det på?
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 10:00 #1
ja, der er ingen som helst problemer i at køre install wizarden igen via rdp (har installleret mange SBS og andre 2003 versioner via remote, hvor bare en person har installeret SBS, og lige efter aktiveret remote desktop, så jeg har kunne overtage), det er jo noget nemmere end at tage til den anden ende af landet for at lave noget man kan lave hjemmefra.
Avatar billede abeljensen Nybegynder
16. maj 2006 - 12:37 #2
Hmm. Jeg kan ikke få setup.exe fra cd'en til at køre. og hvis jeg vælger sbssetup.exe får jeg bare at vide at den er en earlier version.
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 12:45 #3
det er ikke fordi du har installeret SP1 efterfølgende ?
Avatar billede abeljensen Nybegynder
16. maj 2006 - 13:02 #4
Jo SP1 er installeret. Så kan jeg ikke komme til at reinstallere server tools eller hvad?

Maskinen står jo og fungerer som den skal, med undtagelse af Monitoring reporterne.
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:06 #5
du ska nok lave en slipstreamed install cd (du behøver ikke lave selve cdén) men ihvertfald integrere SP1 først)

hent nlite og SP1 fra microsoft og lav en SP1 slipstreamet install, så bør du kunne derefter
Avatar billede abeljensen Nybegynder
16. maj 2006 - 13:15 #6
Der er ingen nemmere måde at gøre det på? :(
Har du nogen links til nlite og SP1? ville gøre det noget nemmere.
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:23 #8
Avatar billede abeljensen Nybegynder
16. maj 2006 - 14:15 #9
Jeg prøver det lige i aften, når jeg får fri fra arbejde. Har sat den til at hente SP, så den burde ligge der når jeg kommer hjem :)
Smider point imorgen, når jeg har prøvet det.
Avatar billede abeljensen Nybegynder
18. maj 2006 - 10:17 #10
reinstall the Server Tools component? Hvor ligger denne henne? Synes ikke jeg kan finde den nogen steder. Har fået lavet en slipstreamed version med SP1 og kan køre setup filen nu.
Avatar billede abeljensen Nybegynder
19. maj 2006 - 10:44 #11
Hmmm...Kan køre setup filen på "cd'en" men kan ikke køre sbssetup filen. Der siger den at der er en earlier version installeret. Der må da være en måde man kan reinstallere de tools på maskinen :(