Avatar billede 123 Nybegynder
07. maj 2001 - 22:44 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Manipulering af billeder

Hvvordan manipulere man vbilelder? Altså ikke bare at vælge et filter i Adobe PhotoShop, da det aldrig bliver noget brugbart.
Findes der nogen steder deciderede gennemgange i hvordan man manipulere et billede? ALtså få et bilelde til at se ud som om det var taget om natten - eller få en bil til at funkle som var den ny-pudset.

Regner med at dette er den rigtige kategori.
Avatar billede 123 Nybegynder
07. maj 2001 - 22:46 #1
Ups - undskylder stavefejlene.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. maj 2001 - 22:47 #2
Vil nu nok mene at filtrene i PS er ret så brugbare, der skal bare leges lidt med dem!
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2001 - 22:49 #3
photoshop er faktisk et ganske udemærket værktøj til dette - men du skal ikke forvente at et filter alene vil gøre det!

lige nu kan jeg desværre ikke huske andre end http://www.designsbymark.com/ som dog også er en af de bedre!
Avatar billede 123 Nybegynder
07. maj 2001 - 22:53 #4
pelkjaer >> Sikkert men så skal man vide hvordan man bruger dem sammen - enkeltvis synes jeg sjældent det bliver til ret meget.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. maj 2001 - 22:58 #5
123>>Nej det har du ret i. Jeg er ikke selv nogen ekspert i PS, jeg plejer at prøve mig frem indtil jeg får et resultat jeg er tilfreds med. Se evt. prodic.dk

/pelkjaer
Avatar billede 123 Nybegynder
07. maj 2001 - 23:00 #6
Ja, Prodic er altid et besøg værd. Men det han beskæftiger sig med er ikke decideret manipulation - pånær det der \"Wanted\" foto.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. maj 2001 - 23:04 #7
Denne her er rigtig god, se selv efter.

http://www.phong.com/
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. maj 2001 - 23:06 #8
Avatar billede sonne Nybegynder
07. maj 2001 - 23:46 #9
http://www.pro-soft.dk/htdocs/paintshop_res/index_java_dk.htm

prosoft.dk -> PSP vejledninger

hvad vil du ha lavet ?
Aksel
Avatar billede theartist Nybegynder
08. maj 2001 - 00:05 #10
En lækker lille sag til den slags ting du efterspørger er bogen (ja bogen!!!) Inside Adobe Photoshop. Den fortæller dig ikke en masse om hvordan du laver neon text eller hvordan du laver en outer glow på et objekt (ikke et ondt ord om det ellers) - men den fortæller dig om det som PS virkelig kan, nemlig billedmanipulering. Jeg har set steder på nettet hvor du kan finde eksempler på det samme, men skal du have det samlet skal du have fat i en bog som denne. Det lyder som om du vil lære det her program seriøst og det gør du ikke ved kun at lege med nettets tutorials.

theartist.dk
Avatar billede sonne Nybegynder
08. maj 2001 - 01:22 #11
Avatar billede zenex Nybegynder
08. maj 2001 - 11:24 #12
Et rigtigt godt sted at finde tutorials til photoshop er www.planetphotoshop.com
Her er både tutorials til billedmanipulering og links til mange andre steder! Det er virkeligt prof\'er der beskriver hvordan man skal gøre! En rigtig god side!
Avatar billede prodic Mester
08. maj 2001 - 15:58 #13
123->Skal jeg tage det her som en opfordring til noget manipulations-tutorials?
Avatar billede 123 Nybegynder
08. maj 2001 - 18:57 #14
prodic >> Det kan jeg da kun bifalde. Så vil du også have noget som det ikke virker til de har andre steder. Det jeg tænker på er ikke så meget at lave mit gamle billede af tante Olga skarpere, men noget i den retning. Få et billede af en gammel lagerbygning til at se idylisk ud, eller tage et billede om dagen og få det til at virke som nat/eller fjerne skyerne... men det er jo op til dig.
(Såfremt du bestemmer dig for at prøve kræfter med det på et tidspunkt er du velkommen til at poste her)
Avatar billede prodic Mester
09. maj 2001 - 10:42 #15
Okayer...jeg kigger på det, og poster det herinde såfremt jeg til den tid kan huske urlen hertil. :-)

Send mig evt. en mail, hvis du har nogle specifikke ønsker.
Avatar billede photoshoper Nybegynder
09. maj 2001 - 13:15 #16
Tutorials! Så kort kan det næsten siges. Hvis man søger efter en bestemt effekt (og man ikke aner hvordan man skal bære sig an) er tutorials til rigtig stor hjælp. Kig på www.eye.box.sk derefter under PS tutorials. Stedet til tutorials!

/Photoshoper
Avatar billede 123 Nybegynder
12. maj 2001 - 14:56 #17
Nu fandt jeg lige et tilfældigt (kedeligt) billede:
http://hjem.get2net.dk/knud_jeppesen/skibscont.jpg
F.eks sådan noget som at få en genstand til at se ny ud... skal lige understreges at jeg ikke har nogen forbindelse til ovenstående billede, bare et eksempel.

Men altså f.eks tage sådan et billede og så gøre det lidt lysere fjerne den grå himmel, og få den til at funkle som ny (.. hmm mindre kan også gøre det).