Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 08:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flash link mellem scener

Hej Eksperter

Jeg har lavet en "DVD" menu i flash 6.0 og har derfor lavet en række scener som jeg gerne vil have linket sammen.

Jeg har forsøgt mig med denne kode:

on (press) {
    gotoAndPlay("sæson 2006", 1);
}

Dette virker også fint - bortset fra at den bladrer samtlige sencer igennem før den når frem til "sæson 2006)

Hvordan skal koden se ud, hvis den skal gå direkte fra en scene til en anden.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 08:36 #1
Jeg kan evt sende dig filen - så du har et bedre overblik ...
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
16. maj 2006 - 09:12 #2
du kan sende den til paw@pote.dk, så ser jeg på den
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 10:47 #3
ok tak - sender den nu...
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
16. maj 2006 - 11:27 #4
Tror jeg har fundet ud af det.
For det første skal du lave gotoAndPlay om til gotAndStop.
For det andet er det tallet i funktionskaldet der afgør, hvilken scene du går til. Så hvis "sæson 2006" er scene 2, hvad det er i den movie du har sendt til mig, så skal der stå
gotoAndStop("sæson 2006",2);
For det tredje er det en god idé at placere en stop(); i første frame af dine scenes, hvis de altså ikke skal vise en animation, ellers går de jo automatisk videre til næste scene (med mindre du bruger gotoAndStop i stedet for gotoAndPlay).
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 12:36 #5
ok - vil du sende den tilbage ... så ser jeg lige om jeg har forstået det ?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 15:32 #6
Super mange tak. Det giver pludselig mening

on (release) {
    gotoAndStop("whatever",2);
}

Smid et svar
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
16. maj 2006 - 15:57 #7
:o)