Avatar billede david-b Nybegynder
15. maj 2006 - 23:16 Der er 18 kommentarer

Baggrunds farve på ikoner.

Hey derude.

Lige et billed af hvordan mine ikoner ser ud på mit skrivebord:

http://img487.imageshack.us/img487/7581/ikonmess0qu.png

Som i kan se, er der noget galt med mine ikoner. Har haft det problem i lang lang tid efterhånden. Jeg har prøvet en helt masse. Bland andet: Egenskaber for skærm - Udseende - Avanceret, og rode derinde og har også prøvet programmet IcondID.

Har ikke fået nogle af delende til at virke, tror også det er anden gang jeg skriver herinde, er dog ikke sikkert. Men skriv alle de foreslag i nu må have, vil så gerne af med det problem, men har ikke kunne finde svar på det endnu.

Håber i forstår hvad jeg mener og at i kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

David.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. maj 2006 - 23:20 #1
"Download Accelerator Plus" indeholder spyware.. smid den ud.
Du kan f.eks bruge NetTransport i stedet.. eller GetRight (mener at GetRight er iorden)..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
15. maj 2006 - 23:48 #2
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2006 - 23:52 #3
<ole>

Egenskaber for skærm -> Indstillinger -> Farvekvalitet -> '32 bit'

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2006 - 23:54 #4
- det er nu nok nærmere john_westcoast's link, du skal kikke på  ;o)
Avatar billede david-b Nybegynder
16. maj 2006 - 11:02 #5
Well, linket beskriver det helt samme problem som jeg har, men det løser det ikke. Kunne også se det heller ikke havde hjulpet ham.

Men tak, so far :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. maj 2006 - 11:41 #6
Der er en ting mere der måske kan hjælpe med dit problem,Tweak UI.EXE prøv at hente den og bede den om rebuild icons, prøv lige at tjekke under kontrolpanel, andre indstillinger i kontrolpanel om du ikke har den forvejen.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Avatar billede gratis Nybegynder
16. maj 2006 - 11:51 #7
du kan manuelt slette windows iconcache.db ,genstarte maskinen så blir' den opbygget igen, den ligger i:
C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Local Settings\Application Data\IconCache.db
Avatar billede david-b Nybegynder
16. maj 2006 - 17:45 #8
Hey John, det virkede ikke, men gratis, kan ikke finde IconCace.db filen. Har kigget der hvor du hentyder til og har prøvet at syge min com. igennem uden held :/
Avatar billede gratis Nybegynder
16. maj 2006 - 18:46 #9
ok, mapperne/filerne er skjulte , så gør det her:

|KontrolPanel|Mappeindstillinger|Vis|

Skjul beskyttede operativsystemfiler (fjern flueben)
Skjul filtypenavne for kendte filtyper (fjern flueben)
Vis skjulte filer og mapper (sæt prik)
Vis indholdet af systemmapper (sæt flueben)
Avatar billede david-b Nybegynder
16. maj 2006 - 20:50 #10
Hmm, der er stadigvæk ikke noget :/

Er ved C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data - Og har gjort hvad du sagde. Lidt wierd :/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. maj 2006 - 21:41 #11
Ved ikke om det her kan hjælpe, højreklik på skrivebordet>egenskaber>skrivebord nede i højre hjørne står der farve, prøv at ændre den til enten hvid eller gennemsigtig.
Avatar billede david-b Nybegynder
16. maj 2006 - 22:30 #12
Har jeg prøvet. Jeg kan ikke slå farve fra eller vælge gennemsigtig.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. maj 2006 - 22:45 #13
Det lyder mystisk det kan da ikke låses, har du scannet din pc igennem for skidt og møg, prøv eventuelt Trend Micro House Call, du kan scanne for det hele på engang, og den fjerner så det den finder.
Husk at slå annonceblokering fra hvis du har sådan en, og hele sessionen skal foregå med IE.http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede gratis Nybegynder
17. maj 2006 - 00:59 #14
Avatar billede david-b Nybegynder
17. maj 2006 - 13:51 #15
Hey gratis, har slet ikke den Tab der hedder Web, inde i den menu du peger hen til :/

Og john jeg prøver at køre den scan senere idag nok, men har allerede Pc-cillin som virus-program, så mærkeligt hvis den finder mere ;]
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. maj 2006 - 14:03 #16
Pc-cillin er det ikke samme firma?så er der ingen grund til det:o).
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. maj 2006 - 14:05 #17
Det kan være du skal igang med en repair eller geninstallering af din Windows?
Avatar billede david-b Nybegynder
17. maj 2006 - 14:09 #18
Jo, Trend Micro laver Pc-cilling ;)
Og ja, men har ikke tænkt mig at geninstallere pga. mine ikoner, hehe. Men tror jeg skal  ind og reparere nogle icon filer i Regedit eller lign. Men har bare ikke forstand på det..