Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 19:41 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Datakabel til min mobil virker ikke

Hej.
jeg har lånt et datakabel fra Nokia (type DKU-2)som jeg ville overføre billeder fra min 3200 til computeren med.. men når jeg så forbinder dem siger computeren USB-enheden ikke blev genkendt..
Skal man have en cd der skal installeres før man kan overføre ting ?
er det noget man kan downloade fra nettet ? :)
Jeg har også en 7370 som jeg vil overføre billeder og musik fra, men der kan den heller ikke..
Håber på svar !
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. maj 2006 - 19:43 #1
du skal bruge et DKU-5 til en 3200, et DKU-2 er IKKE kompatibelt.
http://www.nokia.dk/phones/3200/enhancements.php?cat=655557
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 19:47 #2
hvad betyder det at det ikke er kompatibelt ?
Og ved du  hvilket jeg skal bruge til en 7370 ?
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. maj 2006 - 19:49 #3
der skal også benyttes et DKU-5 kabel til den telefon http://www.nokia.dk/phones/enhancements/index.php?cat_id=655557&subcat_id=655562

at noget er inkompatibelt, betyder de ikek kan "tale" sammen, eller passe sammen.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 19:52 #4
Hmm... det forstår jeg sku ikke helt..
jeg mener at ham jeg har lånt det af har den samme mobil - 7370 og der virker det vist..
men ved du så om man skal installere noget først ?
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. maj 2006 - 19:54 #5
jeg har arbejdet som mobil telefon tekniker i ca 4 år, mest på nokia telefoner, tro mig, det har IKKE virket, for et DKU-2 kabel og DKU-5 kabel er IKKE kompatible.

Ja du skal hente PC suite fra nokias hjememside
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 19:57 #6
Nå okay..så jeg skal altså købe et DKU-5 kabel, og det virker til både 7370 og 3200 ?
Hvor finder jeg PC suite henne ? :)
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. maj 2006 - 20:06 #7
og jeg sludrer nu *G*

http://www.nokia.dk/phones/7370/enhancements.php?cat=655557
du skal til din 7370 bruge et CA-53

og til din 3200 enten et DKU-5 eller et CA-42 kabel

(det bedste ville nok være en infrarød dongle, så kan du bruge det til langt de fleste telefoner)

Pc suite kan hentes her http://europe.nokia.com/nokia/0,,79477,00.html
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:09 #8
okaaaay.. er det infarød dongle dyrt ? (hvis du ved det)
Og ved du om man kan købe stikkene/stikket på nettet og få det billigere ? :)
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:11 #9
og forresten - man kan også føre billeder og musik der er på computeren tilbage på mobilen, ikk ?
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. maj 2006 - 20:13 #10
har selv en MA-620 fra thansen.dk og den virker perfekt, kabler (hvis du vælger dem) bør du købe originale, har set SÅ mange problemer med uoriginale kabler og de ikke vil forbinde osv.

jo data kan føres begge vej (sålænge det ikke er copyright beskyttet)
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:16 #11
okay, mange tak :)
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:20 #12
undskyld jeg spørger igen, men jeg har prøvet at downloade pc suite til begge mine mobiler, men den kan ikke.. du ved vel ikk hvorfor ?
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:23 #13
ved du forresten hvordan jeg lukker et spørgsmål jeg har oprettet ? :)
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. maj 2006 - 20:24 #14
ja fordi dit kabel ikke kan bruges, det er ikke det rigtige kabel jo
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:25 #15
nååh.. så man skal have det samtidig med at man downloader ?
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. maj 2006 - 20:28 #16
nej nej du kan godt hente filen, men du kan ikek bruge det før du har det rette kabel eller en infrarød forbindelse.

du kan i boksen neders til vendtre (mener den er orange) markere mit navn og så trykke på accepter, så er spørgsmålet lukekt, eller selv lægge et svar og amrkere det, hvis du ikek kunen bruge noget af det jeg skrev.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:31 #17
Okay, jeg tror bare der er noget galt med siden så, den gad nemlig ikk starte med at downloade..
Jeg kunne godt bruge dit svar, det var bare nogle gamle spørgsmål jeg har :) har du ikke fået pointene ?..
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. maj 2006 - 20:34 #18
ikke endnu nej, sålænge du kan se boksen nederst til venstre er spørgsmålet ikke lukket

har ikke teste om jeg kan hente filen, men det burde nu være muligt
Avatar billede buddha91 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:36 #19
okay, mange tak for hjælpen
Avatar billede never_mind Nybegynder
14. maj 2006 - 20:41 #20
det var så lidt ;)