Avatar billede snoezel Nybegynder
14. maj 2006 - 17:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilføje mulighed for måneder i option boks

Hejsa.

Er der en der kan sige hvordan jeg tilføjer muligheden for 3 og 6 måneder i denne scriptblok, lige nu er der kun fra 1-10 år!

if ($subnum == 0) {
                $content .= "<tr><td>" . _SUBUSERASK . "</td><td><input type='radio' name='subscription' value='1'> " . _YES . "&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type='radio' name='subscription' value='0' checked> " . _NO . "</td></tr>";
                $content .= "<tr><td>" . _SUBPERIOD . "</td><td><select name='subscription_expire'>";
                $content .= "<option value='0' selected>" . _NONE . "</option>";
                $content .= "<option value='1'>1 "._YEAR."</option>";
                $content .= "<option value='2'>2 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='3'>3 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='4'>4 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='5'>5 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='6'>6 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='7'>7 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='8'>8 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='9'>9 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='10'>10 "._YEARS."</option>";
                $content .= "</select><input type='hidden' name='reason' value='0'></td></tr>";
            } elseif ($subnum == 1) {
                $content .= "<tr><td>"._UNSUBUSER."</td><td><input type='radio' name='subscription' value='0'> "._YES."&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type='radio' name='subscription' value='1' checked> "._NO."</td></tr>";
                $content .= "<tr><td>"._ADDSUBPERIOD."</td><td><select name='subscription_expire'>";
                $content .= "<option value='0' selected>"._NONE."</option>";
                $content .= "<option value='1'>1 "._YEAR."</option>";
                $content .= "<option value='2'>2 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='3'>3 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='4'>4 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='5'>5 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='6'>6 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='7'>7 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='8'>8 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='9'>9 "._YEARS."</option>";
                $content .= "<option value='10'>10 "._YEARS."</option>";
                $content .= "</select></td></tr>";
                $content .= "<tr><td>"._ADMSUBEXPIREIN."</td><td>";
                $rows = $db->sql_fetchrow($db->sql_query("SELECT * FROM ".$prefix."_subscriptions WHERE userid='$chng_uid'"));
                $diff = $rows[subscription_expire]-time();
                $yearDiff = floor($diff/60/60/24/365);
                $diff -= $yearDiff*60*60*24*365;
                if ($yearDiff < 1) {
                    $diff = $rows[subscription_expire]-time();
                }
                $daysDiff = floor($diff/60/60/24);
                $diff -= $daysDiff*60*60*24;
                $hrsDiff = floor($diff/60/60);
                $diff -= $hrsDiff*60*60;
                $minsDiff = floor($diff/60);
                $diff -= $minsDiff*60;
                $secsDiff = $diff;
                if ($yearDiff < 1) {
                    $rest = "$daysDiff "._SBDAYS.", $hrsDiff "._SBHOURS.", $minsDiff "._SBMINUTES.", $secsDiff "._SBSECONDS."";
                } elseif ($yearDiff == 1) {
                    $rest = "$yearDiff "._SBYEAR.", $daysDiff "._SBDAYS.", $hrsDiff "._SBHOURS.", $minsDiff "._SBMINUTES.", $secsDiff "._SBSECONDS."";
                } elseif ($yearDiff > 1) {
                    $rest = "$yearDiff "._SBYEARS.", $daysDiff "._SBDAYS.", $hrsDiff "._SBHOURS.", $minsDiff "._SBMINUTES.", $secsDiff "._SBSECONDS."";
                }
                $content .= "<font color='#FF0000'>$rest</font></td></tr>";
                $content .= "<tr><td>"._SUBREASON."</td><td><textarea name='reason' cols='70' rows='15'></textarea></td></tr>";
Avatar billede zynzz Praktikant
14. maj 2006 - 18:47 #1
Kan du ikke bare lave nogle flere options?, hvad og hvor skal det bruges til ?
Avatar billede snoezel Nybegynder
14. maj 2006 - 19:18 #2
det er et system der i forvejen kan håndtere om brugere af siden er abbonerende medlem, men man kan kun vælge fra 1 år til 10 år, jeg ville gerne kunne vælge 3 eller 6 måneder også.

Systemet regner automatisk resterende periode ud, og sender email når fornyelse nærmer sig.
Avatar billede snoezel Nybegynder
14. maj 2006 - 19:25 #3
Jeg vil gerne have flere OPTIONS men da 1 år er = 1 i value, hvad er 3 måneder så =?  :-)
Avatar billede snoezel Nybegynder
14. maj 2006 - 19:29 #4
Ved valg af 1 år tilføjes denne værdi i databasen: 1179148043
Avatar billede zynzz Praktikant
14. maj 2006 - 20:04 #5
1179148043/12 *3 = ???
Avatar billede snoezel Nybegynder
14. maj 2006 - 20:09 #6
Ja, men det tilføjes efter valg i option boksen, så hvilken value er det for henholdsvis 3 og 6 måneder, en værdi på 0.5 er vel ikke tilladt, og ville give 6 måneder???
Avatar billede snoezel Nybegynder
14. maj 2006 - 21:01 #7
jeg har fundet en løsning på at ændre 365 til 30 :)
Avatar billede snoezel Nybegynder
14. maj 2006 - 21:01 #8
lukker