Avatar billede mulder Nybegynder
13. maj 2006 - 18:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

zonealarm og firefox caching?

Jeg bruger Zonealarm Pro 1.6x og har problemer med at se embedded objects i Firefox 1.5, også selvom "mobile code" er slået fra.
Hvis jeg stopper zonealarm og clearer cachen i FF og reloader siden, er der ingen problemer med objekterne, så min teori er at zonealarm hindrer firefox i at cache ordentligt, kan det virkelig passe, eller kan det være zonealarms opsætning, der evt. skal gøres noget ved?
Jeg er åben for forslag!!!

(Der er absolut ingen problemer med embedded objects i IE6.0, selvom zonealarm kører).
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
13. maj 2006 - 20:46 #1
Prøv at give Firefox serverrettigheder i programcontrol. Det burde gøre tricket.
Avatar billede mulder Nybegynder
13. maj 2006 - 21:02 #2
FF har server-rettigheder, så det er ikke der problemet ligger...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
13. maj 2006 - 22:49 #3
Hmm, jeg gætter på, at du også har slået cookiekontrol, reklameblocker, og popupstopper fra.

Det KAN muligvis være et dns problem. Nu har jeg ikke ZA PRO på maskinen i øjeblikket, men hvis jeg husker rigtigt, er der nogle indstillinger for dns i den.

Iøvrigt så kan ZA godt lave lidt ballade, f,eks efter en opdatering af FF, og "glemme" at spørge om forandringen må tillades. En af og geninstallering af FF kunne måske løse det.
Avatar billede mulder Nybegynder
13. maj 2006 - 23:16 #4
Du gætter rigtigt, der har været grønne flueben hele rækken hen ;o)

Har nu af- og geninstalleret FF, problemet er der stadig...

Hvad er dns? (ja, det er det niveau vi er nede på).

Som tidligere beskrevet er der ingen problemer med ZA slået fra, har nu prøvet med ZA off og Win Firewall slået til, der er heller ingen problemer... Kan det så ikke kun være ZA?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
13. maj 2006 - 23:38 #5
Prøv lige dette råd. Luk FF ned, åbn ZA, og slet FF i programmer. Genstart FF og giv de fornødne tilladelser. Højreklik så på FF i ZA, og marker "changes frequently"
http://kb.mozillazine.org/Error_loading_any_website#ZoneAlarm
Avatar billede mulder Nybegynder
14. maj 2006 - 01:03 #6
Der var den!!! Tænk at der ikke skulle mere til ;o)

Tak forevernewbie, smid et svar og du får dine point!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. maj 2006 - 01:23 #7
Ja, nogle gange er det så lidt. Godt det lykkedes :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. maj 2006 - 01:34 #8
Tak for point.