Avatar billede overclockdk Nybegynder
13. maj 2006 - 09:08 Der er 2 kommentarer

Fjern genskin

Jeg har et billede af min kæreste som ligger i sofaen og solen skinner i hendes briller. Hvordan fjerner man det i Photoshop??

Billede:
http://overclock.dk/ochost/images/4658HPIM0546.JPG
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. maj 2006 - 21:29 #1
ja den er svær, du kommer ikke til at fjerne det men du kan udjævne det
det vil kræve en hele del arbejde at gøre det ordentligt.

den nemme (men ikke optimale måde) ville være at først bruge burn tools og justere levels (photoshop) på de meget lyse områder, gør de i fx 400xzoom over flere omgange forsigtigt med meget lav setting på dine værktøjer (fx 20%)
derefter kan du på de områder hvor der er hud bixe lidt med magic wand værktøjet
men vær meget forsigtig det bliver hurtigt kunstsigt.  du komme ikke til at fjerne det hele men du kan underrykke det så der bliver rimeligt, det svære bliver at få refleksen som vil være tilbage til at se "naturlig" ud.

forslag = tag et nyt billede (uden blitz eller fjernsyn i glasset ;-)
Avatar billede overclockdk Nybegynder
21. maj 2006 - 19:51 #2
takker fik det løst ;)