Avatar billede broodwar Nybegynder
12. maj 2006 - 21:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vælge flere poster med en where-statement?

select * from KOLONNE-NAVN where navn1, navn3, navn6

Hvad skal rettes i ovenstående, for at få den til at virke?
Avatar billede broodwar Nybegynder
12. maj 2006 - 22:04 #1
select * from KOLONNE-NAVN where navn1
^^^ Ovenstående virker, men vil gerne have den til at hive flere poster ud samtidig. Det er e-mailadresser der søges på, hvis det gør nogen forskel.
Avatar billede broodwar Nybegynder
12. maj 2006 - 22:37 #2
select * from KOLONNE-NAVN where navn= "navn1" or navn="navn3" etc.
Avatar billede kjulius Novice
13. maj 2006 - 21:14 #3
Hvis der er tale om mange værdier på samme felt kan det godt blive lidt irriterende at skulle gentage feltnavnet med OR imellem. Heldigvis findes der så muligheden for at bruge IN listen, hvor man angiver værdierne separeret med komma:

SELECT * FROM KOLONNE-NAVN WHERE navn IN (navn1, navn2, navn3, navn4, ... , navn20)