Avatar billede sebastian2970 Nybegynder
12. maj 2006 - 16:45 Der er 2 kommentarer

DNS Server, VPI/VCI og Encapsulation

Hejsa.

Jeg er desværre så uheldig at have TDC medarbejderbredbånd.

Jeg har købt en Philips SNA 6500 trådløs router. Men da den er købt et andet sted end hos TDC nægter de at hjælpe på deres hotline.

Jeg sidder fast i installationen og har endnu ikke fundet det rigtige at taste for at komme videre.

Jeg skal vælge protocol (her ved jeg det er DHCP), DNS Server, VPI/VCI og Encapsulation

DNS feltet er blankt - skal jeg taste noget her ?
VPI/VCI står der [  0] / [  0] - med andre ord - her skal vel tastes noget her ?
Encapsulation kan jeg vælge imellem "VC MUX" og "LLC"

Gået hårdt på klingen påstod TDC at de aldrig havde hørt om VPI/VCI og "Encapsulation"...

Help, anyone ?!
Avatar billede tjiggan Nybegynder
13. juni 2006 - 04:52 #1
Jeg mener (uden at være sikker) at de kører VC encapsulation, og jeg er helt sikker på at de kører VPI=0, og VCI=101.

Hvis der ikke kommer hul igennem dér, så prøv evt. LLC encapsulation. Jeg er som sagt ikke helt sikker.

Håber det hjælper.
Avatar billede tjiggan Nybegynder
13. juni 2006 - 04:54 #2
Derudover fandt jeg lige TDCs DNS servere:
194.239.134.83 (primær) og 193.162.153.164 (sekundær).

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71424