Avatar billede drugless Nybegynder
12. maj 2006 - 15:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IP-telefoni: forbehold for at komme igang?

Hej Eksperter,

Jeg vil gerne igang med IP-telefoni, da jeg ikke længere gider betale for min fastnettelefon.

Jeg vil gerne have nogen råd til at komme igang og har derfor en række spørgsmål.

Skal jeg lave nyinvesteringer eller kan jeg bruge mine eksisterende router/modem?

Min forbindelse er WiMaxx frekvensbånd. Deres modem (kun et udstik) er tilsluttet en Linksys Entherfast Cable/DSL router (model BEFSR42).

Er der nogen der har et link til en god og billig udbyder af IP-telefoni?

Kan man på nogen måde bevare og overføre sit gamle fastnet telefonnummer?

Vh
Drugless AKA Andreas
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 15:31 #1
http://www.worldcall.dk/

NB! Har ingen erfaring med worldcall

mvh

jan c
Avatar billede drugless Nybegynder
12. maj 2006 - 15:38 #2
ja den googlede jeg også selv, men jeg synes det er lidt svært at se om jeg bare kan gå igang hvis jeg siger ja tak til deres tilbud.
Avatar billede ierikk Nybegynder
12. maj 2006 - 16:06 #3
jeg er godt tilfreds med Fonet
http://www.fonet.dk/
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 17:03 #4
Avatar billede drugless Nybegynder
12. maj 2006 - 17:23 #5
Fonet ser interessant og brugbar ud - selvom jeg håber jeg kan finde en der har de samme tjenester uden abonomentspris.

Cibercity og stofa kræver vel at man skifter internetudbyder, hvilket ikke er aktuelt for os.
Avatar billede ierikk Nybegynder
12. maj 2006 - 18:34 #6
abonomentspris.
bliver ikke opkrævet
prøv at maile til dem for flere oplysninger
Avatar billede rebecca Novice
13. maj 2006 - 10:27 #7
Jeg bruger www.telsome.dk har haft det et halvt år nu uden udfald, ekko eller andet.

Du kan overføre dit nuværende nummer og hvis du har TDC som fastnet nu er der penge at spare, før jeg skiftede lå min regning pr.kvartal på mellem 800-900 kroner incl.abb, hos telsome er jeg ikke kommet over 160 kroner i kvartalet incl.abb på 20 kroner pr. måned
Avatar billede rebecca Novice
13. maj 2006 - 10:29 #8
ps...for at starte op skal du lægge ca.600 kroner til adaptor osv.
Avatar billede anje Nybegynder
15. maj 2006 - 03:05 #9
Hvis du går ind på: http://www.voip-user.dk/news.php og registrere dig som bruger, så kan du downloade en priseguide over alle danske voip-udbydere.
Endvidre er der mange der ved en hel masse om ip-telefoni på voip-user.dk
Avatar billede drugless Nybegynder
16. maj 2006 - 14:22 #10
Jeg takker for alle inputs - jeg tror mit valg falder på telsome, uden jeg dog har besluttet mig 100%.
Avatar billede rebecca Novice
19. maj 2006 - 22:25 #11
Husk at lukke spg.
Avatar billede rebecca Novice
31. oktober 2006 - 17:06 #12
Måske tid at lukke spg.