Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
11. maj 2006 - 22:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

directx guide til 2d spil

godt.. jeg droppede C++ og gik over til Visual Basic.....

jeg er ret fasineret af Uplink og andre hacker spil. hehe.. i kan sikkert gætte hvad det er som jeg vil gå i gang med. :)

vil gå i gang med at kode mit eget hacker spil.  Nok bliver det ikke så gennemført som Uplink, men det betyder ikke så meget.

jeg søger en god guide til 2d spil med directx 7 eller 8.
kommer også til at skulle bruge lyd og mus kontrol.

i ved sikkert lige hvad jeg skal læse, for at vide det der er brug for at kode sådan et spil.

håber i kan hjælpe :)
Avatar billede sjh Nybegynder
11. maj 2006 - 23:01 #1
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. maj 2006 - 23:58 #3
Hmm. Glemte alle de links, samt artiklen er ikke brugbare med mindre du vil lave dine games/3d apps i managed 3d. Det kan anbefales at du giver det et forsøg. Desuden findes der geniale eksempler i directx pakken, men gui og meget andet.

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. maj 2006 - 23:58 #4
*med gui...
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
13. maj 2006 - 22:11 #5
puha...guys.. brugte egenligt ikke Jeres links så meget..

innercitydk, tak for dine indslag, du får lidt points
Avatar billede innercitydk Nybegynder
14. maj 2006 - 10:34 #6
Det er ok :) Håber du kommer videre med det. Kig dog lige på link nr 2, og hold musen hen over linket "Game Development" i venstre menu. Der er rigtig mange guldkorn at hente. For nylig er der også tilføjet nogle 2d game artikler.

Vh
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
15. maj 2006 - 22:59 #7
jeg har fundet hvad jeg skal bruge....
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
15. maj 2006 - 22:59 #8
mit svar