Avatar billede danninielsen Nybegynder
11. maj 2006 - 17:29 Der er 12 kommentarer

Billedegalleri til fotoalbums søges på lille hjemmeside

Jeg har i lang tid ejet domænet www.failed.dk, og den har altid bare være brugt til lige at smide et billede på nu og da osv, men nu vil jeg have der skal ske lidt mere.

Jeg ligger inde med _store_ mængder billeder af alt muligt som jeg gerne vil have på siden. Prøv at åbne www.failed.dk og se hvordan det ser ud nu - sådna skal det fortsat se ud, men den er ret ufunktionel. Det der har jeg hurtigt bikset sammen i frontpage, og det virker da, men er ikke så godt som det kunne være.

Det jeg ønsker at siden holder samme design som nu, men at der kommer et smart system til billederne, så når f.eks. man går ind på et af de billeder der er links til, så skal der være en frem og tilbage knap, og evt en lille liste med billederne ude i siden eller sådan noget.

Det skal bare være så simpelt og så let som muligt, men stadig fungere godt.

Ideer modtages gerne!

200 points på højkant, da jeg er newbie hvad dette angår!

Evt kan vi klare det over MSN, hvis det kunne have interesse.
Avatar billede nicoolai Nybegynder
11. maj 2006 - 17:39 #1
Hvis du kender lidt til php så gå ind på http://hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Image_Galleries/index.html

Her er en masse smarte billedgallerier, dem der er grå er for det meste gratis.
Avatar billede nicoolai Nybegynder
11. maj 2006 - 17:40 #2
jeg har lavet dette program, http://www.marcellineliving.dk/extranet/tpl.php

Disse billeder bliver listet automatisk. Prøv at klikke på et af billederne.
Avatar billede danninielsen Nybegynder
11. maj 2006 - 17:40 #3
nicoolai, tak for det, men det er nu mere at jeg ikke ved hvordan jeg skal sætte det på siden.
Avatar billede danninielsen Nybegynder
11. maj 2006 - 17:42 #4
nicoolai, det ser rigtigt godt ud. kan det bygges ind under det store billede som er på forsiden på failed.dk ?
Avatar billede nicoolai Nybegynder
11. maj 2006 - 17:45 #5
Problemet er bare at skidtet ikke kører helt stabilt. :-(
Og det tager en 39?`237%&#! tid at sætte op.

Men det var bare et lille hint..
Avatar billede nicoolai Nybegynder
11. maj 2006 - 17:48 #6
Tjek dette, her kan du gruppere dem så du kan klille frem og tilbage. http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/lightbox2/index.htm
Avatar billede danninielsen Nybegynder
11. maj 2006 - 17:52 #7
Det er jo bare ret avanceret det der, det var slet ikke noget flash eller sådan noget jeg ville ud i.

Men har du tid til at hjælpe med at sætte det op, eller evt at kode det? Det jeg ønsker er:

En lige så simpel opstilling som allerede er vist på siden, dog skulle den selv finde ud af hvor stort billedet er, samt hvor meget det fylder og skrive det i en parantes som det er vist på siden.
En knap så man kan navigere frem og tilbage mellem billederne

Det er faktisk alt.. Tror du at du kan hjælpe mig med det?
Avatar billede nicoolai Nybegynder
11. maj 2006 - 18:01 #8
Så stor en haj er jeg dog ikke.....
Avatar billede danninielsen Nybegynder
11. maj 2006 - 18:03 #9
Nå okay.. Troede du var ret hård når du havde lavet alt det med det flash der :-)
Avatar billede nicoolai Nybegynder
11. maj 2006 - 18:07 #10
Hehe....Problemet er at man bliver nødt til at sætte sig ind i programerinssproget for at danne en smule forståelse. Jeg satte mig lidt ind i php som mit lille program består af. Når man så har en smule forståelse, så kan man begynde at kombinere scripts og det er det jeg har gjort med mit program. Jeg har bare skabt et helt admin interface som kan administrere disse billeder gennem en guide.
Avatar billede caf Nybegynder
12. maj 2006 - 06:47 #11
Jeg har lavet dette på min side og jeg er total nybegynder (det er min første side)
http://www.voreferie.dk/2005.htm
Avatar billede slambertdk Nybegynder
03. juni 2006 - 22:33 #12
Jeg er totalt blank hvad angår php, men har haft rigtigt meget gavn af www.phpalbum.net

Der er en automatisk installer, som gør alt for dig, hvis du bare har FTP adgang. Der er et super godt forum, hvor administratoren giver god feedback, og ikke mindst... DET ER GRATIS!

Claus