Avatar billede jajajaja Nybegynder
11. maj 2006 - 13:33 Der er 4 kommentarer

target mc fra ekstern txt

Hej.
Jeg har fint styr på at lave et link fra ekstern txt fil til en url. Men kan det lade sig gøre at lave "target=" til et MC-instance i stedet for eksempelvis "_blank"
Avatar billede _k Nybegynder
11. maj 2006 - 15:52 #1
Prøv at give "asfunction" et kig. Med brug af denne syntaks kan du specificere et funktionskald fra dit link - og endda smide parametre med. Supersmart ;)

http://www.adobe.com/support/flash/action_scripts/actionscript_dictionary/actionscript_dictionary073.html
Avatar billede jajajaja Nybegynder
11. maj 2006 - 19:11 #2
fedt! det tog lige lidt tid at få tingene vendt rigtigt, eftersom jeg ikke har brugt meget tid på "function" før, men det skal jeg da vist til :-)
smid et svar.
Avatar billede jajajaja Nybegynder
11. maj 2006 - 19:38 #3
nu sidder jeg så og har lidt problemer med at styre størrelsen på det jeg henter ind i movieclippet. Det skalerer, men det yderst til højre i swf'en kommer ikke med...?
har prøvet at lave en tvungen størrelse på mc'et med "_width" og "_heigth", men så henter den ikke noget ind. Kan du hjælpe med det også?
Avatar billede _k Nybegynder
11. maj 2006 - 20:58 #4
Cool at du har fået asfunction til at virke. Og tro mig, du bliver glad for at kende "functions", det er virkeligt noget der åbner dører ;)

Hvad er det der smutter udenfor mc'et? Er det tekst, billeder, grafik eller noget helt 4.? Smid gerne noget kode hvis det er derigennem du sætter indholdet.