Avatar billede Bennysørensen Praktikant
10. maj 2006 - 15:24 Der er 6 kommentarer

Hvor meget af Photoshop bruger I egentligt?

Hej med jer,

Jeg bruger en del tid på brugervenlighed, og har en del gange bandet over at Photoshop egentligt ikke er så frygteligt intuitivt igen...så jeg kom til at tænke på hvilke funktioner I egentligt bruger mest - så jeg kunne regne ud om jeg er den eneste?

Mvh
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. maj 2006 - 15:39 #1
Hmm det er jo et program for proffesionelle.
Og jeg synes sgu det er ok intuitivt.
Hvis man vil have noget simplere har Adobe jo netop lavet Photoshop Elements.

Hvis nu man sammenligner med proff. videoredigeringsprogrammer, 3D-programmer osv. så er Photoshop jo meget mere lige til.

Funktioner jeg bruger mest?! Hmm hvad er definitionen på en funktion?
Jeg bruger Space rigtigt meget til at flytte rundt på læredet.. og zoom in/out
Bruger Adjustment Layers meget..

Men det er jo også forskelligt alt efter hvad jeg lige sidder og laver. Der er mange funktioner jeg bruger ret ofte.

Jeg kan måske nævne nogle jeg sjældent bruger?
Bruger aldrig Print.
Bruger aldrig Scripts.
Bruger aldrig Calculations.
Bruger aldrig menuen Layer.
Bruger aldrig Notes.
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
10. maj 2006 - 15:56 #2
"Hvad jeg aldrig bruger" er ligeså relevant som "Hvad jeg ofte bruger", så tak skal du have :o)
Avatar billede coderdk Praktikant
10. maj 2006 - 16:48 #3
Resize, burn, dodge, healing brush, clone brush, channel mixer, levels, curves, diverse filtre (mest noise ninja), brightness og contrast (ellers levels), replace color, assign to profile, crop, lab color, desaturate, greyscale - Det er nok disse jeg bruger mest ;)
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. maj 2006 - 18:07 #4
Jeg tror kun jeg har brugt en brøkdel af hvad programmet kan. Simpelthen for jeg kun har brugt det til web designs de sidste mange år.

Men er så nu begyndt på et job, hvor vi laver salgsmateriale, og jeg skal til at bruge det i forbindelse med 3d. Så herigennem vil jeg automatisk røre ved noget som jeg aldrig har rørt ved tidligere.

Feks i dag har jeg undersøgt hvordan med ICC profiler i forbondelse med plotning af tegninger og plakater. Og printning af salgsmateriale og renders.

Så det er rimelig nyt for mig, så jeg født på ny i photoshop, det er herligt :)

Men efter en del år, så får man selvfølgleig indblik i programmet, og ved godt hvad det meste er til, og hvordan det bruges, sådan overfladisk.

Personligt syntes jeg photoshop og adobe generalt, har et lækkert interface og arbejdsgang. Det er logisk sat op, og de er dygtige til at genskabe det samme interface igennem alle deres programmer.

Så i forhold til feks Autodesk, syntes jeg de er en bane længde eller 2 foran.

Men det handler jo bare om til vending :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. maj 2006 - 20:33 #5
Vil lige tilføje at jo både bruger det til Web, print og tryk :)
Avatar billede falcon59 Nybegynder
27. juni 2006 - 22:00 #6
Jeg kan kun anbefale Photoshop Elements, det kan en masse og har nogle dejlige "Hints" og "Tutoriels" der viser og forklare hvordan man kan lave en masse flotte ting nemt :)

Hilsen
Falcon59