Avatar billede sunero Nybegynder
09. maj 2006 - 08:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af startside vha. Policies

Hejsa,
Jeg er ret nybegynder mht. policies og nar derfor et par simple spørgsmål.
Jeg har forsøgt at starte brugernes explorer når de logger ind og samtidig sætte en bestemt side som standard startside.

Jeg har både en "default domain policy" og en "Default domain controller policy". Jeg går ud fra at den første er for arbejdsstationerne og den sidste er for min domain controller. Er det korrekt?

Når jeg logger på arbejdsstationerne starter browseren fint nok op, men nogle gange er det med www.msn.dk som startside, selvom det ikke er den jeg har valgt i min policy (Default domain policy\User configuration\windows settings\internet explorer maintenance\URLs\important URLs). Hvad kan dette skyldes? Mangler jeg at sætte noget op?
Avatar billede sofr Nybegynder
24. maj 2006 - 11:17 #1
Jeg vil faktisk anbefale dig at oprette en ny policy i roden af dit domæne og derefter slette de gamle. Der kan nogle gange være en smule rod med disse policys og ikke altid kan man få den til at opføre sig som den egentlig burde.
Husk blot at når du har mere end 1 policy kørende, så overrules alle de bagvedliggende policy's.
Firmanavn.domæne.dk
        - OU 1
        - OU 2
            - OU afdeling
                        - OU Salg
I tilfældet her ville det bedste være at køre en policy længst inde på "afdeling" der sørger for at det alle brugere skal have, det køres derfra. Og så kan man derefter lave en policy der kører ude i OU'en "Salg" eller hvad den nu hedder, der kun sørger for at disse brugere får mappet bestemte drev m.m.

Det er bedste anbefaling herfra. Slet alle i forvejen eksisterende policies, da det er nemmere at finde rundt i dem man selv laver og omdøber til noget mere smart end bare lige "Default domain policy" osv.
Avatar billede sofr Nybegynder
24. maj 2006 - 11:19 #2
Dog skal du ikke slette policy helt ude i domænet, da det ellers kan skabe en smule problemer. Min fejl at jeg sagde det, mente noget andet...
Avatar billede sunero Nybegynder
09. august 2006 - 12:46 #3
sofr : smid et svar.
Avatar billede sunero Nybegynder
25. oktober 2006 - 22:22 #4
lukker, tak for hjælpen.