Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
07. maj 2006 - 20:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med læsning af almindelige originale CD'er?

Hej!

Det begyndte at kede mig at spille det samme og det samme hele tiden... Så ville lige prøve noget nyt. Satte en skive i min nye NEC dvd-brænder, som kun er en uges tid gammel. Når endelig den "langsomme" autorun kommer op, burde være hurtigere samnenlignet med et langsommere drev hvor den bare kom med det samme... Når jeg så vælger Install, eller kører Setup.exe på CD'en.

Så kommer den op "Setup havde et problem og blev afsluttet...", og man kan sende fejlrapport, og alt sådan noget.... CD'en virker i andre computere..

Kan problemet skyldes en fejl på DVD brænderen?
- eller kan det eventuelt være en software fejl? Det eneste "software" jeg har inde til en brænder, det er Nero..

Håber der er nogle der kan hjælpe. :-)

På forhånd tak,

d4rkd3vil
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. maj 2006 - 21:49 #1
Er det kun når du skal installere noget fra cder den ikke virker? kan du afspille musikcder på den?
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
07. maj 2006 - 22:21 #2
Har ingen lyd CD'er ved hånden lige pt.. Alle mine lyd CD'er ligger hos mine forældre...

Det er en NEC ND-4571A brænder. Har prøvet at søge på det "fil/modul"-navn den skriver, samt OffSet'et på Google, og dertil får jeg følgende:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=%7Ede7bc4.tmp+0000ebd4&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Der er andre som har samme problem - nu kan jeg ikke tysk, men på de engelske sider Google finder, der står noget om en der fik det til at virke under fejlsikret tilstand med at installere...
Har dog ikke prøvet under fejlsikret tilstand, men den skulle vel også kunne installere det i normal tilstand?

AppName: setup.exe AppVer: 0.0.0.0 ModName: ~de7bc4.tmp
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 0000ebd4

Har yderligere prøvet at fjerne det der InCD jeg har til Nero, til mine RW diske.. Stadig uden resultat... Nu finder den kun Microsoft drivere under listen af filer i Enhedshåndtering..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. maj 2006 - 23:03 #3
Har prøvet at finde en ny driver til den, men det lykkedes ikke. Gå ind i kontrolpanel>computeradm.>enhedshåndtering>dvd/cd drev>højreklik egenskaber>driver>fjern driver og lad Windows finde en ny.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
07. maj 2006 - 23:08 #4
Det har jeg allerede forsøgt hundrede vis af gange, uden held. :|
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. maj 2006 - 23:13 #5
Du kan også prøve på Nero's hjemmeside at se om din udgave er kompatibel med din brænder.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. maj 2006 - 23:20 #6
Eller send den til ombytning, det kan ikke betale sig at bruge en masse tid på det.
Hvis det ellers er forbundet rigtigt burde det bare virke.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
07. maj 2006 - 23:24 #7
Har lige prøvet et andet drev, det var det samme.... :S
- så ser ud som om det er softwarefejl? :o

Har dog også tidligere på dagen prøvet en rep på Windows, også uden held..
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
07. maj 2006 - 23:25 #8
+ andet IDE kabel..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. maj 2006 - 23:32 #9
Din pc har den også problemer med at installere exe filer generelt?
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
07. maj 2006 - 23:43 #10
Næh, har aldrig oplevet problemer med nogen som helst installationer før...

- det er det som jeg synes er lidt ..... strange :S
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. maj 2006 - 23:52 #11
Send den tilbage, de er jo masseproducerede og alle fejl opdages ikke altid inden de slippes ud:-)
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
08. maj 2006 - 02:10 #12
Men jeg får jo akkurat samme fejl på et andet drev - kunne det ikke tænkes der ligger et eller andet installeret som har ændret noget måske? :S

Nu efter jeg har tjekket det andet drev jeg havde liggende, som jeg har lånt af en jeg kender. Der tvivler jeg på at det er drevet, når et andet drev gør det samme... :S
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. maj 2006 - 07:39 #13
Det er svært at sige hvor fejlen ligger,kig endnu engang under enhedshåndtering<IDE ATA/ ATA ATAPIcontrollere>primær idekanal, derinde skulle den gerne være sat til DMA hvis den er tilgængelig.
Ellers er der nok ingen anden udvej, at formatere pcen om med en frisk Windows incl. SP2.
Avatar billede d4rkd3vil Nybegynder
12. maj 2006 - 17:53 #14
Den kan tage simpelthen alt, den ser bare ikke ud til at ville tage imod min C&C RA2 skive...

Opdagede også lige Kvickly havde pakken C&C The First Decade, hvor både RA2 og fortsættelsen var i, den pakke virker fint. Men på RA2'en står der også at den er kompatibel med 98/ME/2000/NT, og intet omkring XP. The First DEcade er på DVD, og ikke CD. Og den står der også "Windows XP with Admin Rights" under.. Den fungere fint...
- prøvede ellers ogs åat køre setup.exe på skiven med kompatibilitets indstillingerne..

Såh... Ser ud til det bare er et tilfælde med den der RA2, men den har da ellers virket før under Windows XP, og på andre computere virker den også... :S
Alle andre, både CD- og DVD-skiver fungere... Ellers er det måske som nævnt, et software problem - men gider ikke geninstallere totalt, og det er ikke en måned siden jeg installerede sidst...

Anyway, synes du fortjener poinst for at forsøge at hjælpe så meget ;-)
Tak fordi du forsøgte at hjælpe. :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. maj 2006 - 19:11 #15
Takker også:-)