Avatar billede gatten Nybegynder
07. maj 2006 - 18:49 Der er 4 kommentarer

tv-turner HD-ready

Hej jeg søger svar på dette spørsmål: Der er meget snak om at LCD-tv skal være HD-ready, men hvad med tv-turnere??? Har kigget på den her tv-turner, og har indtryk af at det er noget af det bedste

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=120229

Håber at i kan hjælpe :D
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2006 - 18:58 #1
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2006 - 19:01 #2
Du skal bare huske, at valgte tuner skal kunne modtage digitalt signal!
Avatar billede gatten Nybegynder
07. maj 2006 - 19:08 #3
så når de skriver: "Instantly convert any AG Neovo LCD display into the ultimate digital entertainment media center......." så er denne turner god nok????
Avatar billede thov Forsker
07. maj 2006 - 20:17 #4
Nej, den har 'kun' analoge indgange. Det du skal se efter er DVB eller DVB-T (T'et står for 'terrestrial', altså signal modtaget fra en antennemast).

HDTV har bare noget med billedopløsning, ikke om det er analogt eller digitalt.

HDTV:
High-Definition Television. The high-resolution subset of our DTV system.
The FCC has no official definition for HDTV. The ATSC defines HDTV as a 16:9 image with twice the horizontal and vertical resolution of our existing system,
accompanied by 5.1 channels of Dolby Digital audio. The CEA defines HDTV as an
image with 720 progressive or 1080 interlaced active (top to bottom) scan lines.
1280:720p and 1920:1080i are typically accepted as high-definition scan rates.