Avatar billede martinib Nybegynder
06. maj 2006 - 21:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

trådløs kommunikation

Hej

Jeg skal sende noget information om tre knappers værdier trådløst.

hvad er den enkleste og billigste løsning?

har hørt at trådløse muse bruger radiobølger.

Hvor finder jeg sådan nogle sendere og modtagere. (skal kunne være inde i et håndtag).

nogen der kan hjælpe?

takker.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. maj 2006 - 23:54 #1
skal det sendes til en PC? Køb en billig tre-knaps trådløs mus og modificer den til dit formål.
Avatar billede japping Nybegynder
07. maj 2006 - 10:29 #2
Gå ind på http://www.smartkit.dk/SK04.pdf og se side 14 nederst. Den kan klare opgaven.
Avatar billede martinib Nybegynder
07. maj 2006 - 11:07 #3
det skal sendes til en microcontroller som kan arbejde videre med værdierne.
Avatar billede japping Nybegynder
07. maj 2006 - 14:16 #4
Så kan du jo sagtens bruge mit forslag. Udgangssignalet afleveres til 3 lysdioder, hvor du så kan tilslutte din microcontroller.
Avatar billede japping Nybegynder
09. maj 2006 - 19:55 #5
?
Avatar billede martinib Nybegynder
10. maj 2006 - 12:00 #6
det kan godt bruges men er det ikke infrarøde signaler?
Avatar billede japping Nybegynder
12. maj 2006 - 13:27 #7
Jo, har du specielle krav her ?
Avatar billede martinib Nybegynder
12. maj 2006 - 13:44 #8
hvad er begrænsningerne for infrarød? skal der være visuel kontrakt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. maj 2006 - 16:48 #9
ja der skal være visuel kontakt.
Avatar billede martinib Nybegynder
12. maj 2006 - 17:08 #10
hvilken teknik bliver der brugt i trådløse mus? der skal jo ikke være visuel kontakt.

findes der andre nemme og billige løsninger?