Avatar billede steel-shark Nybegynder
07. maj 2001 - 12:21 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Mere Mhz

Hvordan får jeg en pc pentium 166
til at køre de gode spil så som counter-strike osv???
jeg ville gerne have 266 eller der omkring og hvad koster det (forhåbentlig ikke en bondegård!!)
og helst ikke væskekøling!!)
jeg har en gammelt diamond  2000/3000 fra 1996 4mb ram
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 12:22 #1
det kan du ganske enkelt godt glemme.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
07. maj 2001 - 12:22 #2
beklager min ven! køv dig en ny...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
07. maj 2001 - 12:23 #3
counter strike kræver kun en 90Mhz, så det burde køre fint nok..
en 166 Mhz kan du ikke klokke særlig højt, nok højst op til 233 og så skal du bruge en golden orb køler, den kan du købe på www.bsmultimedia.dk for 100 kroner
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
07. maj 2001 - 12:23 #4
www.edbpriser.dk

du kan bøbe dig en ny p1 processor, men du får problemer med ram hvis det er af den gamle type...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
07. maj 2001 - 12:24 #5
burde nok vælge en amd, de er billigere og går højere op på socket 7!
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
07. maj 2001 - 12:26 #6
Det er jo ikke MHZ der er afgørende i spil. Hvis du vil have din PC til at køre 3D spil så køber du dig et nyt grafikkort og en masse ram...
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 12:35 #7
morten: næsten korrekt.

En Pentium 166 + geforce 3 har LANGT mindre performance end en Athlon 1.33 Ghz med et geforce1 kort.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
07. maj 2001 - 12:40 #8
disky >> det er jo kun påstande, det er der absolut intet bevis! *G*
Avatar billede spectual Nybegynder
07. maj 2001 - 14:16 #9
Mu er counter strike et temmeligt krævende spil, men hovedsagligt ligger belastningen på grafikkortet. Opgradering af dette er under alle omstændigheder nødvendigt.
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 14:18 #10
CPU skal stadigvæk lave alt med beregning af position, kollision osv. Så tro mig den har rigeligt at lave.

Ellers hvorfor skulle nogle spil så krøve en P3 500 MHz ?
Avatar billede spectual Nybegynder
07. maj 2001 - 14:23 #11
Det er da rigtigt nok, men fps, som jeg vil privotere højest, afhænger da mest af grafikkortet. Hvis man ikke har mindst geforce kan man komme til at ligge rode nede på en 30 - 35 fps. med en 450 mhz og det er da træls.
Avatar billede tussen Nybegynder
08. maj 2001 - 19:04 #12
vi må efterhånden se i øjnene, at der er nogle som har nogle gamle pcere, stående. Utroligt i ikke har opgraderet, endnu næ 1000mhz, med geforce gts, så kører i hele pisset ,flydende så i sidder og savler!!!!!/tussen-.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
08. maj 2001 - 19:06 #13
Jeg er stolt over mine 450! det er immervæk bedre end de tidligere 166 & 550!
Avatar billede spectual Nybegynder
09. maj 2001 - 09:04 #14
Enig tussen. Det er sq med at holde sig nogenlunde up2date - så bliver det ikke så dyrt når nu IT markedet kommer med computere, der er dobbelt så hurtigt som ens egen.... :\\
Avatar billede steel-shark Nybegynder
09. maj 2001 - 12:01 #15
Hej kussen
Tilykke med din 50Ghz og Geforce5000 med 2 Gb Ram
og hvad sååå!!!!1
du en pralerøv!!!!!!!
Avatar billede korte_bukser Nybegynder
09. maj 2001 - 12:03 #16
Helt enig steel-shark!

Der er nogen som har andet at bruge penge på end EDB-udstyr.

Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
09. maj 2001 - 12:04 #17
-> smukt sagt steel-shark!! Vi klapper dig på ryggen.

Vi andre var også ved at være trætte af at høre på den nørd...!!! :-)
Avatar billede spectual Nybegynder
09. maj 2001 - 12:18 #18
>> \"Vi andre var også ved at være trætte af at høre på den nørd\" >> æh... nu har han altså kun skrevet én besked.

Hvis man ser bort fra \"næ 1000mhz, med geforce gts, så kører i hele pisset ,flydende så i sidder og savler!!!!!/tussen-. \" så har han jo altså ret.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
10. maj 2001 - 01:26 #19
steel >> hvis du ikke vil ofre særligt penge på det så køb et billigt Geforce 1 eller 2 kort (eller evt. TNT kort) .. og nyd spilleriet og spar de mange tusinde det ellers vil kortet at være med \"på fronten\".

tussen >> Gælder det ikke om at nyde spillet og være tilfreds med det ? Det lyder lidt somom i har behov for at måle fps, måske det er istedet for at måle tissemand ? (undskyld sproget)

/jacob
Avatar billede parazite Nybegynder
10. maj 2001 - 01:33 #20
*ROFL* Min kip er da bare 17½ fps længere end din! ;) (Sorry - MÅTTE bare...)
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
10. maj 2001 - 07:46 #21
-> spectual - han har deltaget andre steder... Jeg har set ham skrive \"jeg har en god computer med en masse høje tal\" før.

Han virker ikke somom han har så meget styr på hvad der foregår i en computer. Alle kan sige 1.3 gigahertz og så føle sig seje, men hvis de ikke hved hvad der også spiller ind på processor hastigheden så er det jo ligefedt - og det ved de sjældent.
Avatar billede spectual Nybegynder
10. maj 2001 - 10:57 #22
hehe parazite...
Avatar billede hobitten Nybegynder
16. maj 2001 - 00:00 #23
jeg må nok indrømme jeg tvivler på at du får en p166 til at kunne køre Counter-Strike så du kan holde det ud... men hvis det lykkes vil jeg gerne havde en beskrivelse af hvordan...

WebmasterDK hvor har du læst Counter-Strike kærver en 90MHz det er nu nok nærmere standard Half-life der gør det (mener dog oxo det kræver mere)

Avatar billede spectual Nybegynder
16. maj 2001 - 09:28 #24
Standard halflife er da ikke langt fra CS. Skulle CS kræve mere?
Avatar billede desperado Nybegynder
16. maj 2001 - 15:07 #25
Hvis dit bundkort kan køre det !
Så sæt FSB til 75Mhz og køre den 187 Mhz
og dit system yder meget mere af du også overclockker Grafikkort og ram !

det skulle være nok til at det ikke hakker vildt ; )
Avatar billede spectual Nybegynder
16. maj 2001 - 15:13 #26
men uanset hvad ender det nok med, at han bliver nødt til at være AWP luder, hvis han også er stats luder, for colt luder bliver man vist aldrig med >15 i fps. :)
Avatar billede steel-shark Nybegynder
16. maj 2001 - 15:43 #27
jeg kasere min pc
Avatar billede spectual Nybegynder
16. maj 2001 - 15:59 #28
fedterøv
Avatar billede tussen Nybegynder
16. maj 2001 - 16:34 #29
(spectual)hej du forstår åbenbart, hvad jeg mener !!!!!!!men det hvar nu ikke for at blære mig at jeg skrev EN!! gang.
nogle af jer fatter da ikke en meter, det kan godt være i kan køre de rådne 3d spil , men i får da slet ikke, det optimale. det gør jeg heller ikke, vi snakker om nutidens 3d spil er så heftige at man skal næsten ha geforce 3 5000mhz dual !!!/tussen
ps snak da ordentligt til hinanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede spectual Nybegynder
16. maj 2001 - 16:44 #30
AWP_Luder / Stats_Luder / Colt_Luder er standard udtryk indenfor CS... :=)
Avatar billede tussen Nybegynder
16. maj 2001 - 19:10 #31
hmm ok, jeg fatter det ikke ???????????!!!!!!!!
Avatar billede tussen Nybegynder
16. maj 2001 - 19:10 #32
awp_luder ?????????????????????????????????
Avatar billede spectual Nybegynder
17. maj 2001 - 09:21 #33
nå men det er heller ikke så vigtigt