Avatar billede melange Nybegynder
04. maj 2006 - 10:33 Der er 5 kommentarer

"Hurtigt" kamera

Jeg leder efter lidt ideer til et nyt digitalkamera.

Megapixel og zoom er ikke så vigtigt for mig. Derimod vil jeg gerne have et som ikke er flere sekunder om at tage et billede, et som ikke tager slørede billeder hvis man lige hive der op af lommen og fyrer løs, og stort display er en bonus, sammen med lang batterilevetid.

Nogle gode bud?
Hvad skal man kigge efter hvis man vil have et kamera som opfylder disse krav?
Avatar billede hhjensen Nybegynder
04. maj 2006 - 11:59 #1
Spejlrefleks hvis det skal tage billeder hurtigt!
Avatar billede humpfrey Nybegynder
04. maj 2006 - 19:37 #3
Nikon D50, D70, D100,  D200 alt efter pengepungen, og så et hurtigt professionelt CF kort der kan tage imod billeddata hurtigt, og her snakker vi om flere billeder pr. sekund. Det er ikke noget man lige hiver op af lommen, men hvis man har det klart enten i en rem om halsen, eller i hånden så er "shoots" i kassen. D200 har et stort display så man kan se ( og redigere ) med det samme.
Avatar billede djmaster Nybegynder
06. maj 2006 - 22:41 #4
Jamen så er det jo et canon ixus (30/40/50/60) kamera du leder efter. Det ligger fint nede i lommen, og har du først taget det op af lommen, så har du taget et billede efter 1,5 sek (hvis ikke den er hurtigere). Displayet er 2" eller 2,5" afhængig af dit valg. Alle har 3 gange optisk zoom.
Ixus 30 har 3Megapixel, Ixus 40 har 4Megapixel osv.

Jeg er selv ejer af et Ixus 40 som jeg er glad for, og er tilfreds med billedkvaliteten.
Avatar billede pinball Nybegynder
11. februar 2007 - 16:07 #5
????????