Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 22:13 Der er 28 kommentarer

Win XP vil ha diskette!

Vi er ved at samle en ASUS. Efter Win XP installion og efter installation af HP printer dukker box op "der er ingen diskette i drevet" - boxen kommer også ved genstart. Vi kan sætte diskette i lige så tosset vi vil, det hjælper ikke.

Er der nogen der kender til problemet - og løsningen?

Tak,
John C.
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 22:19 #1
Vi har jo masser af point og giver gerne 200. Tak. John C.
Avatar billede rebecca Novice
03. maj 2006 - 22:19 #2
Skriver den ikke andet?
Avatar billede rebecca Novice
03. maj 2006 - 22:21 #3
Prøv evt. at gå i enhedshåndteringen og se om der er noget der ikke er installeret
Avatar billede boxer Nybegynder
03. maj 2006 - 22:22 #4
Prøv at starte maskinen op med en tom diskette i drevet. Tag den ud når maskinen når den er startet op.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2006 - 22:24 #5
I har ikke vendt kablet til floppydrev forkert?
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 22:32 #6
Den kommer med et billede som kan ses her www.peecee.dk/?id=35356
Det er det vi ser - og den insisterer! Der er tilsyneladende andre der kender problemet.
Bmk. maskinen kører IKKE opstarten igennem - der skal klikkes tonsvis af gange inden der sker noget.
Det er en helt ny maskine og vi har haft problemet flere gange på det sidste.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. maj 2006 - 22:34 #7
Enhedshåndtering, højreklik på drevet og vælg fjern. Genstart og se hvad der sker.

Eller

Fjern drevet fysisk fra maskinen, start og sluk, sæt drevet i igen.
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 22:34 #8
På en ASUS er kablet sai i fra fabrikken - og vi har tjekket, alt ser ud til at være i orden.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. maj 2006 - 22:35 #9
Du kunne prøve, i bios, at sætte C drevet, som 1.ste boot.
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 22:41 #10
anonym: dit første råd hjalp desværre ikke - vi prøver det næste.
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2006 - 22:42 #11
afinstaller printeren både systemmæssigt og fysisk.
Genstart og prøv så at installere igen.
Husk at gøre det præcis som manualen siger
(hvis jeg gør det i en anden rækkefølge med min egen HP PSC2355, laver den samme nummer)
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 22:44 #12
Gotfred: vi prøver.
Nu er det wifen (anita) der skriver (mens John bander) og tlf. har lige ringet. Vi vender tilbage - er meget interesserede i at få løst dette problem. Det kunne se ud til, fra linket ovenfor, at andre også er stødt på det.
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 23:00 #13
denne type ASUS har C drevet som kortlæser, ja, den har ialt 4 forskellige kortlæserdrev (beregnet til 4 forskellige typer kort).
Vi skal se om vi kan rename C drevet.------ det kan vi ikke!
-----
vi har prøvet at tage C drevet fra.......så holder fejlen op MEN
hvordan ændrer vi lokaldisk H til C? (for fejlen kommer jo igen når vi sætter C kortlæseren til igen).
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 23:04 #14
vi sidder og taler om hvor absurd det er, at man har kortlæseren pre-installeret på C drevet, eftersom systemfiler altid vil ønske at lægge sig på C. - Man kan ikke sige, at vi ønsker at anbefale denne type ASUS til nogen - det er for bøvlet.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. maj 2006 - 23:06 #15
Har du Windows på H:\ ?
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 23:06 #16
Gotfred: ja
Avatar billede off-line Nybegynder
03. maj 2006 - 23:13 #17
Jeg må indrømme, det forståt jeg ikke. Det er da helt unormalt. C:\ er jo 1.ste
partition, og jeg mener windows bør ligge der, og der ville jeg lægge den. Kan du
ikke formatere C drevet og køre windows ind der?
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 23:20 #18
Gotfred: vi ser i øjnene at vi må formattere (det havde vi på fornemmelsen inden Anita insisterede på at vi skulle prøve at skrive herind :-)) men, det kunne jo være at der havde været en anden, og hurtigere, løsning. Nu skal kortlæseren tages af - og desværre har vi så prøvet, at når vi har formatteret og derpå sætter kortlæseren i igen, så tager den over!!!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
03. maj 2006 - 23:25 #19
Jeg har desværre ikke kendskab til kortlæsere. Her må en af de andre på siden, komme med et bud.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. maj 2006 - 23:37 #20
Klokken er mange, så måske er det derfor det kniber med reaktioner. Men jeg tænkte
på, hvorfor sætter I kortlæseren til, før windows er installeret?
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 23:39 #21
Gotfred: den sider jo i fra en start, er indbygget - men, John er ved at formattere og har slået den fra. Han frygter, at når han bagefter sætter den til igen, så vil den automatisk ændre på rækkefølgen af drevene.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. maj 2006 - 23:50 #22
Ok, Men hvis han selv skal sætte den til igen, kan det så ikke vente til windows er
kørt ind på C drevet? Hvis kortlæseen derefter kan lave om på det, må der da være
noget galt? Kører I windows ind fra etCD drev, eller ligger den på computeren som et
image? Det spørgsmål er også en oplysning til de andre på siden, som forhåbenlig ikke
alle er gået i seng.
Avatar billede jecalc Nybegynder
03. maj 2006 - 23:58 #23
Idag er det fra CD
Avatar billede off-line Nybegynder
04. maj 2006 - 00:04 #24
Så er det jo den gode gamle metode, det skal da kunne lykkes. Så kan I jo se, om det
kører fint, før kortlæseren genindsættes.
Avatar billede jecalc Nybegynder
04. maj 2006 - 00:38 #25
ja, Gotfred - det virkede - med den gode gamle metode. Der kan man se - hvor svært kan det være :-)
jeg sender dig 200 points (hvis jeg kan huske hvordan man gør) siden du har været den mest ihærdige til at støtte og opmuntre. Tak for i aften og bedste hilsner fra John & Anita
Avatar billede jecalc Nybegynder
04. maj 2006 - 00:42 #26
jeg kan ikke finde ud af at give dig points Gotfred
Avatar billede off-line Nybegynder
04. maj 2006 - 00:43 #27
Selv tak! Skønt at høre det lykkedes. Man acceptere bare, når nogen lægger et svar, man kan
godkende.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. maj 2006 - 17:29 #28
Hej igen. I glemte, at lukke og slukke. M.v.h.