Avatar billede baileys Nybegynder
03. maj 2006 - 14:08 Der er 1 kommentar

Exchange server i firma

Vi står og skal have en mail-server stående i et mindre firma, og vores krav er bare at kunne replikere vores e-mails, kalendre, m.m. samt sende mødeindkaldelser og se hinandens kalendre, og den slags ting - envidere vil vi gerne kunne tjekke vores outlook gennem det velkendte webinterface...

Hvad vi har; en kraftig server med 2003 interprise...

Vi skal nok hoste en 20 - 30 domæner, med tilhørende brugere (nogle af dem skal kunne hente mails, fra flere e-mail-adresser under én bruger), samt det skal bruges til noget verificering af login på nogle hjemmesider (.NET authorization m.m.).

Kan vi, uden at benytte domaincontroller osv. aktivere Active Directory-rollen på 2003-serveren, og bare installere Exchange 2003 (standard?), tilføje brugere og domæner... og så spiller det?

Eller er det mere komplikeret end som så?
Avatar billede lysemose Nybegynder
03. maj 2006 - 19:42 #1
Exchange krævre at man har en DC stående for at kunne installere

/lysemose