Avatar billede jonasst Nybegynder
03. maj 2006 - 13:44 Der er 8 kommentarer

Fladskærm scroller hakkende

Hej Eksperter
Min Hyundai Imagequest L90D er pludselig begyndt at opføre sig mærkeligt. Dels viser den 2 små blinkende prikker ved siden af min musemakør (kun når den er hvid pil) og dels scroller den i hak ned over en Internet side. Altså ikke den jævne scrolling hvor man kan læse teksten samtidig med at man scroller.

Men måske er der slet ikke skærmen den er gal med så jeg vil prøve at isolere fejlen ved at sætte skærmen til en anden computer

Er der nogen som har oplevet noget lignende eller har en ide om hvad der kan være galt?
Avatar billede TRoXa Novice
03. maj 2006 - 13:45 #1
Kan det tænkes at din skærmkort driver måske er hoppet tilbage til windows egen istedet for at være den fra producenten? og ellers om det er den rigtige driver der er til din skærm hvis den kræver sådan en?
Avatar billede rlundsgaard Nybegynder
03. maj 2006 - 13:49 #2
Tjek om din skærm driver er den du har fået på en cd fra din fladskærmsproducent.
Og næsten mere vigtigt er det at dit grafikkort har en driver fra f.eks nvidia, ati eller hvem der nu har produceret det.
Avatar billede jonasst Nybegynder
03. maj 2006 - 13:50 #3
Efter problemet startede har jeg installeret seneste version af ati catalyst det har desværre ikke hjulpet

Leder lige nu efter en evt. ny driver til min skærm. Måske kan det have noget at gøre med windows jeg mener nemlig at fejlen startede efter en windows update
Avatar billede TRoXa Novice
03. maj 2006 - 13:52 #4
hvis det er en windows update fil der kan have gjort det kan du bare prøve at fjerne de seneste og se om det løser problemet og så bare hente dem igen igennem windowsupdate siden, da det altid er rart at have de nyeste update, men det var ihvertfald en mulighed for at finde ud af om det er updates der er problemet.

Har du fået prøvet skærmen på en anden computer? Jeg tvivler dog på at det er skærmen selv der er problemet.
Avatar billede jonasst Nybegynder
03. maj 2006 - 13:57 #5
Har lige prøvet at installere seneste skærmdriver fra producenten det hjalp ikke
Avatar billede jonasst Nybegynder
03. maj 2006 - 14:03 #6
Interessant computeren skriver at min ATI driver og firefox ikke vil virke korrekt hvis jeg afinstallerer Windows update KB900485 så den update må jo have noget med grafik at gøre. Nogen der ved hvad den præcis opdaterer?
Avatar billede jonasst Nybegynder
05. maj 2006 - 11:43 #7
Det er desværre intet at det ovennævnte der virker. Det viser sig også at fejlen er mere omfattende end først antaget. F.eks. kan jeg ikke starte nogen spil de crasher og jeg kan i min log viewer se følgende application error
Fault bucket 242065107.
Faulting application speeddemo.exe, version 0.0.0.0, faulting module speeddemo.exe, version 0.0.0.0, fault address 0x002e62df.

Når jeg prøver at installere en ny grafik driver går skærmen i sort og jeg bliver nødt til at genstarte så jeg er lidt på den hvis jeg vil andet end word og Firefox
Avatar billede jonasst Nybegynder
05. maj 2006 - 11:44 #8
Skærmkortet er et Radeon 9800 PRO btw :)