Avatar billede connect Nybegynder
03. maj 2006 - 13:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søgning i Word-bibliotek

Hej,

Jeg har en lille server med et par tusinde worddokumenter og er nysgerrrig for at høre om der findes en tilgængelig løsniing til at kunne fritekstsøge i hele fil-mappen hvor Word-dokumenterne er. Altså så jeg sætter en søgning igang i filmappen, hvorpå den søger efter specifiks indhold i de respektive word-dokumenter.

Nogle forslag ?
Avatar billede jkrons Professor
03. maj 2006 - 15:08 #1
Det kan du gøre med den almindelig filsøgning i Windows.
Avatar billede connect Nybegynder
04. maj 2006 - 10:10 #2
Jo, det er rigtigt, men lad os nu sige at hvert wordokument indeholder f.eks. CV-oplysninger på en person og jeg gerne ville søge efter f.eks. alle der hedder "hansen" og som bor i "Odense", så løber jeg ind i problemer.

Det er ikke fordi jeg har behov for en vildt avanceret søgefunktion, men at kunne søge som nævnt i ovenstående, tilbyder filsøgningen i windows desværre ikke.

Det må da være muligt at finde en lille halv-avanceret søgefunktion så der kan søges på flere ting på een gang ?
Avatar billede jkrons Professor
04. maj 2006 - 11:25 #3
Problemet er nok, at der er tale om fri-tekst søgning i et ikke indekseret dokument. Men der findes måske programmer, der kan.
Avatar billede connect Nybegynder
08. maj 2006 - 13:56 #4
Hmm ok - jeg lader lige spm´s stå åbent nogle dage endnu, i tilfælde andre skulle have et godt bud på problemstillingen.

Tak...
Avatar billede jkrons Professor
08. maj 2006 - 20:01 #5
Løsningen findes. Undskyld at jeg ikke er vendt tilbage, men spørgsmålet smuttede.

Start Word -
Vælg Filer Åbn.
Vælg den mappe, du vil søge i.
Klik på Funktioner - Søg
Gå til fanebladet Avanceret.
Udfyld dine kriterier, fx Teksten Indeholder.
Bestem om der skalvære tale om OG eller ELLER kriterier. Start søgningen.
Avatar billede connect Nybegynder
09. maj 2006 - 10:01 #6
når jeg klikker åben i Word - browser hen til den pågældende mappe - så har jeg ikke nogen mulighed for at klikke på "funktioner" - er du sikker på det ?
Avatar billede jkrons Professor
09. maj 2006 - 10:03 #7
I øverste venstre hjørne af Åbn-dialogboksen, burde der være en knap, der hedder Funktioner, med mindre du har en ældre version af Word. Funktionen har i hvert fald været der siden 2002 versionen.
Avatar billede connect Nybegynder
10. maj 2006 - 10:06 #8
ok..jeg fandt det og forsøgte et par søgningen...ikke optimalt må man nok sige, men er nok ved at indse at der skal en server og noget DB til for at det lever op til kravene.

Om ikke andet tror jeg at jeg indtil videre vil benytte mig at dit forslag - og hermed point til dig hvis du smider et svar.
Avatar billede jkrons Professor
10. maj 2006 - 13:55 #9
Du har ret, det er ikek optimalt. Stadig på grund af den manglende idneksering.
Avatar billede connect Nybegynder
10. maj 2006 - 14:10 #10
Takker, bukker og LUKKER