Avatar billede pureshit Nybegynder
02. maj 2006 - 22:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af trådløse surround hørebøffer. Hvilke?

Hej med-eksperter.

Jeg vil til at investere i et trådløst par hørebøffer til min PC, da jeg skal til at flytte i lejlighed (Så nu er subwooferne solgt...).
Jeg vil gerne have FM bøffer, da jeg så kan gå rundt i hele lejligheden. Samtidigt vil jeg gerne have at de skal kunne spille/gengive surround, så jeg kan få en fed spiloplevelse.
Jeg er i tvivl om hvor god lyden kan blive når det er FM hørebøffer - er der forskel på det og evt. Infrarød?

Jeg har kigget på disse, er det noget værd?
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=179674

Har i nogle gode forslag?
Jeg forestiller mig et loft på omkring 900 kr

Mvh Simon/Pureshit
Avatar billede jacla Nybegynder
02. maj 2006 - 22:58 #1
Ja

Sennheiser  og Platronics er kvalitet.

MVH

Jan C
Avatar billede martin_moth Mester
03. maj 2006 - 12:53 #2
Nu udstiller jeg min totale uvidenhed ved at spørge, hvordan man kan få sorround i et har hovedtelefoner, hvor der kun er 2 steder der kommer lyd ud - venstre og højre side?

Eller er det lige som med 3D printere, hvor papirstykkerne der kommer ud stadigvæk er flade (altså i 2D) ;0)
Avatar billede jacla Nybegynder
03. maj 2006 - 15:14 #3
Det er også noget vrøvl med sorround, men man kan opnå en hvis dybde oplevelse at et par gode hovedtelefoner.

Jeg har haft fornøjelsen af at lytte til elektrostater, og et headset bygget på samme princip.

Klart bedst til akustisk musik.

MVH

Jan C
Avatar billede melange Nybegynder
03. maj 2006 - 22:01 #4
martin_moth << og nu må jeg udstille min totale uvidenhed ved at spørge igen. Hvorfor skulle man ikke kunne opnå *præcis* samme sorround-effekt med et par høretelefoner som med normale højtalere? Hvis der kun er to højtalere (en i venstre og en i højre side) i et par høretelefoner kan man selvfølgelig ikke - men er der virkelig ikke nogle producenter der har været smarte nok til at lave flere højtalere i hver side, i stedet for kun en stor.
En lige ud for øret (som normalt), en "foran" øret, en bagved, en over, en under

Jeg mener, så længe høretelefonerne sidder uden for øret (og ikke helt inde i) må det da være muligt at gengive samme lyd (i teorien) som fra normale højtalere. Eneste forskel er vel bare afstanden?
Avatar billede jacla Nybegynder
04. maj 2006 - 00:12 #5
pureshit,

Er du blevet klogere?
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. maj 2006 - 00:37 #6
jacla:
Nej det er jeg faktisk ikke.

Jeg spurgte om:
1. Er der forskel på lydkavliteten på FM og infrarød?
2. Forslag til nogle hørebøffer?

Nogle der kan hjælpe med dette?

Jeg spurgte IKKE om:
1. Vil i ikke benytte mit spørgsmål som debatforum om hvor vidt man kan få høretelefoner med surround - og helst uden konklusion?
2. Er Sennheiser kvalitet?
3. Sig et sjovt ord som f.eks "elektrostat", og du får 20 point!

:D - pureshit
Avatar billede pureshit Nybegynder
08. juni 2006 - 15:35 #7
Jeg blev ikke klogere så jeg snupper pointene igen, men tak fordi i prøvede