Avatar billede fengzebabz Nybegynder
02. maj 2006 - 22:17 Der er 9 kommentarer

Crash i spil

Hej folkens

Min computer er begyndt at crashe efter jeg installerede mit nye GF 6600 GT. Temperaturen bliver ikke for høj eller noget. Det sker kun i spil som counter-strike og need for speed.
Den looper lyden i 30 sekunder og så går den ind igen. Nogengange skal jeg reboote for at få den til at virke igen.

Ting jeg har prøvet for at løse problemet:
- formateret
- opdateret alle drivers, inkl. bios.
- tweaket mit xp til det yderste.
- fjernet alt spyware og vira.

Har I nogle forslag? 200 point til den der finder ud af det, gutter.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2006 - 22:48 #1
Ingen udråbstegn i enhedshåndtering?
Hvad med chipsæt/bundkorts driver? Prøv at opdatere denne.
Avatar billede thomasriis Nybegynder
02. maj 2006 - 23:04 #2
Jeg har lige købt præcis det samme kort som dig fordi mit gamles køler var gået (det crashede mine spil efter ca. 2 min.) Jeg købte så GF 6600 GT men mine spil crasher stadigvæk... dog ikke helt på samme måde som dine crash: mine slukker min skærmen og cutter lyden - skal restarte hvergang... håber vi kan finde lidt hjælp herinde.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. maj 2006 - 00:00 #3
I Biosen kan du se temp for din CPU. DU kan finde CPU'ens normal temp på Internettet.

Har du andet til at køre i baggrunden. Er dine RAM OK, står din PC for varmt ?
Avatar billede fengzebabz Nybegynder
03. maj 2006 - 11:26 #4
Computeren crasher ikke med mit gamle grafikkort - det burde udelukke alle andre enheder fra at være defekte.

anonym: Chipset- og motherboard-drivers er opdaterede.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. maj 2006 - 12:38 #5
Nu ved jeg ikke helt hvordan det foregår med Nvidia kort, men ATI kort har et control panel hvor man kan ændre indstillinger.
Gå evt det igennem og tjek at alt er som det skal være.

Nu skriver du at det er sket efter du installerede dit NYE kort.
Har du sørget for at fjerne de gamle drivere helt inden du satte det nye i?
Hvis ikke, følger du vejledningen givet i dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/706142
Du skal ned i bunden.
Avatar billede fengzebabz Nybegynder
03. maj 2006 - 12:50 #6
anonym: Det, jeg gjorde var at jeg uninstallerede nvidia drivers og brugte Driver Cleaner Pro til at fjerne resten. Derefter installerede jeg den nye driver.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. maj 2006 - 16:09 #7
Og du er 100% sikker på at grafikkortet ikke bliver forvarmt?

Jeg ved desværre ikke hvad det ellers kan være :o/
Avatar billede fengzebabz Nybegynder
03. maj 2006 - 16:38 #8
Lige nu prøver jeg nogle drivers fra nvidia der efter sigende skulle løse det her problem.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. maj 2006 - 17:40 #9
I tilfælde af at du har ASUS hardware, har der været problemer med deres drivere.
http://www.eksperten.dk/spm/705349