Avatar billede da_ganja Nybegynder
02. maj 2006 - 16:04 Der er 6 kommentarer

Pludselig shutdown af Windows XP

Jeg har et problem: Windows lukker lige pludselig! Som om nogen har trykket på slut knappen på mit kabinet, men det er ikke tilfældet (er jeg 99% sikker på). Windows lukker alle mine programmer, som ved en normal "start -> luk computeren -> luk".

Hvis et program ikke bliver lukket "i tide" kan jeg dog forhindre denne lukning... Håber nogen har en løsning.
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2006 - 19:41 #1
Har du checket om det er pga varme ??
Prøv at tage kabinetssiden af og rengør div. blæsere/kølere for fnullermænd - brug evt. en vatpind til at rengøre cpu`en med.
Avatar billede da_ganja Nybegynder
02. maj 2006 - 19:45 #2
Jeps, det er det ikke. Det er det der er det underlige ved det. Windows lukker lige så stille og roligt, istedet for det normale "sudden blackout" over-heat agtige shutdown.
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2006 - 19:54 #3
Er det noget der er opstået ifm. installation af programmer/spil eller opdateringer af drivere/windows ?

Prøv om du kan uddybe det lidt mere.
Avatar billede da_ganja Nybegynder
02. maj 2006 - 20:08 #4
Jeg opdaterede windows kort efter det opstod, bare for at teste om det virkede. Det eneste spil jeg har installeret for nyligt er City of Villians...
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2006 - 20:23 #5
Vi prøver først lige at check den for snavs.
Prøv at udføre det der er beskrevet her:
http://www.eksperten.dk/artikler/954

PS: Vent med at hente og køre Hijackthis som der henvises til.
Avatar billede haverslev Novice
17. maj 2006 - 12:55 #6