Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
02. maj 2006 - 08:24 Der er 13 kommentarer

Sony VPL W400QM

Jeg har anskaffet mig en Projector. Modellen er som titlen siger, en Sony VPL W400QM. Jeg har dog et problem med denne projector. Ham jeg købte den af (over auktion) sagde at der var næsten helt ny pære i, og at den virkede helt uden problemer.

Men men men.. sådan var det ikke. Først får jeg den ind af døren, slår den til strøm, tænder for den - og ingenting sker. Jeg ser da at der stikker et hvidt kabel ud af bagsiden. Jeg skruer kabinetet af den, og ser at det er kablet til panelet ovenpå den (derfor jeg ikke kunne tænde den). Jeg sætter kablet i, og nu kan den så starte. Jeg slår den til min bærbar uden problemer. Men så er det her mit problem opstår. Alt hvad den viser er total dækket af et blåt slør. Den kan godt vise en lille smule rød, men blir kun til noget lilla grums, da den blå total overskygger alle andre farver. Det er ikke noget problem at se hvad det er den skal vise, for den kan godt vose kontrast og alt sådan noget, kan sagtens se billeder, film og alt andet derpå, men kun i blåt (og lidt lilla nogle gange).

Men har tænkt på om det er pæren, for den lyser altså MEGET kraftigt op. Og har haft kabinetet af den, for at se om de tre indbyggede LCD displays lyser, og kan se at de lyser rød, grøn og blå. Så egentlig nå jeg kigger ned i selve projectoren ser alt fint ud. Bare ikke på læredet.

Nogen der kender en løsning? eller evt en der kan fixe sådan noget? Bor i Skive, og har ikke mulighed for at køre langt til en forhandler, kun ca en 25 km max.

Ellers, hvis der er en her som måske er intereseret i selv få den hjem og lege lidt med, så skriv et bud herpå, da jeg ikke er intereseret i at beholde den hvis jeg ikke selv kan få liv i den.

Hvis der ønskes mere information, så endelig skriv.

MVH Ruben Særkjær
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
02. maj 2006 - 08:25 #1
Skriv evt din mail, og jeg kan sende billede af hvordan den ser ud, og hvordan billedet er på den.
Avatar billede levithan Nybegynder
02. maj 2006 - 08:43 #2
har du ikke manualen til den
Avatar billede martin_moth Mester
02. maj 2006 - 08:52 #3
Hvad siger sælgeren til problemet
Avatar billede levithan Nybegynder
02. maj 2006 - 08:58 #4
Det er tit problemet med online aktion salg.  Man bør altid afhente tingene privat så kan man også få checket at den virker.
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
02. maj 2006 - 09:05 #5
Har desværre ikke nogen manual til den.

Sælgeren tager intet ansvar, han siger bare at den virkede da han sendte den (selvom jeg har lidt svært ved at tro det, når en ledning sad fast i kabinetet.)

Kan med garanti sige, at den IKKE har kunnet starte idet han har sendt den. For den ledning som stak ud, sad temmelig godt i klemme, og kunne først sættes på plads efter jeg havde skruet kabinetet af.
Avatar billede levithan Nybegynder
02. maj 2006 - 09:07 #6
oki

måske kan du gøre brug af dette

http://www.bruun-rasmussen.dk/vfs/static/guide/conditions_buy.html
§ 3. Fortrydelsesret
For privatkøb af emner på en online-auktion gælder loven om fjernsalg, herunder også 14 dages fortrydelsesret. Eventuelle omkostninger forbundet med transport af købte emner retur fra køber, betales af køber selv.
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
02. maj 2006 - 09:09 #7
Er desværrer mere end 14 dage siden den er købt. Men ellers mange tak for det. har haft den til at stå og samle støv i et par måneder nu. Og skulle til forårs rengøringen. Så så jeg den lige, og tænkte om den egentlig kunne laves..
Avatar billede levithan Nybegynder
02. maj 2006 - 09:18 #8
ellers vil jegmest tror at pæren ikke er ny og at den er slidt op.

hvorfor solgte sælger den egentlig. er den stjålet? måske blot slidt op i pæren.

her er manualen http://www.projektoren-datenbank.com/pdf/bedienungsanleitungen/sony-vpl-w400-an-en.pdf
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
02. maj 2006 - 09:46 #9
okay, mange tak. Tager lige et kig i den.
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
02. maj 2006 - 10:15 #10
Fandt heller ikke noget i den som jeg kunne ændre det med, så går ud fra det er en defekt i enheden. Kender i et sted hvor man kan få lavet projoctorer? den er fra 1995, så ved ikk om det overhovedet kan lade sig gøre mere. Den kostede fra ny ca 40.000 kr. (omkring 6000 $) Ved ikke om det kan betale sig nemlig.
Avatar billede levithan Nybegynder
02. maj 2006 - 10:34 #11
Inden man siger den er defekt så kunne man jo prøve med en ny pærer men hvis sådant en koster 1000 kr eller mere kan det hurtigt blive en dyr omgang
Avatar billede rubberpaw-migigen Nybegynder
02. maj 2006 - 14:33 #12
Har tjekket nettet, og den koster ca 400$, og er lidt over 2000kr. Så tror bare jeg sælger den videre som defekt (da jeg ikke ved om det bare er pæren). Men måske jeg lige skulle tage den forbi den lokale radio / tv forhandler inden.
Avatar billede levithan Nybegynder
03. maj 2006 - 00:58 #13
Det lyder ikke som en dårlig ide. Du kunne også prøv at efterspørge via nyhedsgruppe om der er nogen som har en magen til hvor i kan fejl teste på. eller noget