Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
01. maj 2006 - 20:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mellemrumstast på bærbar istykker

Hej alle

Min mellemrumstast virker ikke helt optimalt mere på min bærbare acer aspire 3000. Man skal efterhånden trykke ret hårdt på den for at den virker.

Er der en metode til rense den eller noget ? Kan man tage den af ligesom på et normalt tastetur?
Avatar billede stephanryer Nybegynder
01. maj 2006 - 21:01 #1
jeg har en zepto. den kan man godt tage dem forsigtigt af på
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
01. maj 2006 - 21:22 #2
hjælper det så ?
Avatar billede stephanryer Nybegynder
01. maj 2006 - 21:34 #3
well, det hjælper ikke noget bare at tage den af jo :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
01. maj 2006 - 23:12 #4
Jeg vil anbefale at du tager tastaturet af, skiller det ad og giver det en grundig rensning. Du kan hente en service manual her. Den viser skrue for skrue hvordan du skiller den ad, og samler den igen. Jeg har selv splittet mit thinkpad til atomer i forbindelse med udskiftning af bundkort. Det er ret enkelt hvis du ikke har 10 tommelfingre :) Dog skal du være opmærksom på at hvis der stadig er garanti på maskinen bortfalder denne..

http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=16545

Send eventuelt en forespørgsel på en nyt keyboard til laptop4u:

http://www.laptop4u.dk/reservedele.html

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
01. maj 2006 - 23:14 #5
For at downloade manualen skal du scrolle lidt ned af siden og trykke hvor der står:

Download >> To download the file, please, click here ! << Download
Avatar billede innercitydk Nybegynder
01. maj 2006 - 23:28 #6
Jeg har lige hentet manualen og opdager at den ikke er komplet. Sådan en gang snyd. Jeg leder lige videre efter en service manual til din maskine. Jeg fandt et sted hvor du kan købe et nyt keyboard for 70 USD..

http://www.notebooksolutions.ca/zc/index.php?main_page=product_info&cPath=79_131&products_id=202&zenid=93ce67bdef76b2e4eca363034d0c60d4
Avatar billede innercitydk Nybegynder
01. maj 2006 - 23:41 #7
Jeg har fundet en til aspire 1500. Hvis du er heldig er kabinettet opbygget på samme princip så de tekniske tegninger kan måske bruges til 3000 modellen. Prøv at sammenligne illustrationerne med din model:

https://www.synapsenow.com/synapse/data/7117/documents/as1500sg.pdf

Kig under punktet "Machine Disassembly and Replacement"
Avatar billede yonaz8000 Nybegynder
02. maj 2006 - 08:32 #8
yderst gode kommentarer, jeg kan helt sikkert bruge det, smid et svar !
Avatar billede innercitydk Nybegynder
02. maj 2006 - 09:48 #9
Takker ;)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
03. maj 2006 - 08:44 #10
JEg så lige at samme sted hvor du kan købe keyboardet kan de sende dig billeder der viser helt præcis hvad du skal gøre. En god idé er dog at investere i en servicemanual så du kan skifte andre dele der måtte futte af senere hen. Den koster 4 dollars samme sted :)

http://www.notebooksolutions.ca/zc/index.php?main_page=product_info&products_id=299&zenid=93ce67bdef76b2e4eca363034d0c60d4