Avatar billede x-party Nybegynder
01. maj 2006 - 19:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner man et fron cover på en IBM?

Hej jeg har et stort problem, skal have sat et netværkskort i en ældre IBM computer, men kan ikke få coveret af :(

Det drejer sig om en IBM Aptiva.

Model: 2172 type: 61G
S/N: AB-AX100
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 19:19 #1
Fjern skruerne i de fire hjørner samt dem i midten. Løft forsigtig låget af
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 19:20 #2
ahh overså noget. Det er en desktop model?

Skal du ikke trække fronten af først?
Avatar billede x-party Nybegynder
01. maj 2006 - 19:21 #3
Jo fronten skal af først, men kan ikke finde ud af hvordan :(
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 19:23 #4
Tror faktisk bare du skal tage fat. Mener den model er monteret på "splits" af plastik. Start med at trække ud i bunden
Avatar billede x-party Nybegynder
01. maj 2006 - 19:25 #5
Det er som om der er en eller anden ting i bunden som jeg kan trykke ind, er det noget som jeg skal bruge?
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 19:25 #6
Ja de presser de små modhagere sammen så du kan trække fronten af. På samme måde som de gamle Dell maskiner
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 19:28 #7
Kan du ikke klemme stille ind på siden og trykker den bagud
Avatar billede x-party Nybegynder
01. maj 2006 - 19:32 #8
Den sidder mere end godt fast, men fronten sidder jo fast med det hele så når den kommer af kan jeg komme ind til computeren, men den sidder så bare fast. Du ved ikke om der findes noget på nettet som viser hvordan man skal gøre?
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 19:33 #9
Ingen laver disse guides beklageligt.

Den model du sidder med kan være ret så irriterende at adskille.
Men du kan ikke gøre andet end være lidt hård (uden at ødelægge den)

Enten sidder den 2 gadgets i bunden eller på siden du skal presse på. Dete r et par år siden jeg pillede ved samme model.
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 19:35 #10
Er det ikke en sort kasse?
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 19:37 #11
Avatar billede x-party Nybegynder
01. maj 2006 - 19:53 #13
takker :D
Avatar billede huset Praktikant
01. maj 2006 - 19:56 #14
Virkede det?