Avatar billede kaliffen2 Nybegynder
01. maj 2006 - 17:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejl i netbank!

Jeg sidder og er ved at finde ud af hvad der er galt på en kammerats computer, hans netbank vil ikke loade! Jeg har prøvet at køre div. ad-ware og spyware scanner, for at se om det ku være det, men det syntes jeg ikke at det er! Har lige kopieret Java-consollens indhold efter at have været inde på netbank, er der nogen der evt. kan se om det kan ses hvad der er galt derfra?

Fejlsymptomet lyder:
Computeren arbejder, der kommer et rødt kryds i ruden, ikke et IE-kryds, men et kryds genereret af java platformen ser det ud til. Browseren melder: Loading java applet failed...
Jeg har prøvet både med IE og firefox!

Java Plug-in 1.5.0_06
Using JRE version 1.5.0_06 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = C:\Documents and Settings\Ejer
----------------------------------------------------
c:  clear console window
f:  finalize objects on finalization queue
g:  garbage collect
h:  display this help message
l:  dump classloader list
m:  print memory usage
o:  trigger logging
p:  reload proxy configuration
q:  hide console
r:  reload policy configuration
s:  dump system and deployment properties
t:  dump thread list
v:  dump thread stack
x:  clear classloader cache
0-5: set trace level to <n>
----------------------------------------------------
basic: Stopping applet ...
basic: Removed progress listener: sun.plugin.util.GrayBoxPainter@5224ee
basic: Finding information ...
basic: Releasing classloader: sun.plugin.ClassLoaderInfo@47858e, refcount=0
basic: Caching classloader: sun.plugin.ClassLoaderInfo@47858e
basic: Current classloader cache size: 1
basic: Done ...
basic: Joining applet thread ...
basic: Destroying applet ...
basic: Disposing applet ...
basic: Quiting applet ...
basic: Joined applet thread ...
basic: Unregistered modality listener
basic: Registered modality listener
basic: Referencing classloader: sun.plugin.ClassLoaderInfo@47858e, refcount=1
basic: Added progress listener: sun.plugin.util.GrayBoxPainter@18088c0
basic: Loading applet ...
basic: Initializing applet ...
basic: Starting applet ...
network: Connecting https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/applet/dk/sdc/securityapplet/applets/logon/LogonApplet.class with proxy=DIRECT
network: Connecting https://www.portalbank.dk/package/sdc/external/applet/dk/sdc/securityapplet/applets/logon/LogonApplet/class.class with proxy=DIRECT
load: class dk.sdc.securityapplet.applets.logon.LogonApplet.class not found.
java.lang.ClassNotFoundException: dk.sdc.securityapplet.applets.logon.LogonApplet.class
    at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(Unknown Source)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(Unknown Source)
    at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletClassLoader.loadCode(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletPanel.createApplet(Unknown Source)
    at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Caused by: java.io.IOException: open HTTP connection failed.
    at sun.applet.AppletClassLoader.getBytes(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletClassLoader.access$100(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletClassLoader$1.run(Unknown Source)
    at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
    ... 10 more
basic: Exception: java.lang.ClassNotFoundException: dk.sdc.securityapplet.applets.logon.LogonApplet.class
Exception in thread "Thread-8" java.lang.NullPointerException
    at sun.plugin.util.GrayBoxPainter.showLoadingError(Unknown Source)
    at sun.plugin.AppletViewer.showAppletException(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletPanel.runLoader(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
java.lang.NullPointerException
    at sun.plugin.util.GrayBoxPainter.showLoadingError(Unknown Source)
    at sun.plugin.AppletViewer.showAppletStatus(Unknown Source)
    at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
basic: Exception: java.lang.NullPointerException
Avatar billede rebecca Novice
01. maj 2006 - 17:31 #1
Har du prøvet disse ting (Taget fra Nordea's support side)

Vi har her samlet en oversigt over de mest almindelige fejl,
man kan støde på som Netbankbruger.

Ældre version af Internet Explorer / forkert browser:

Minimumskravet til Netbank er Internet Explorer 6.0.
Klik her for at downloade og installere den nyeste version. Sådan gør du, når du downloader:
Vælg Åben eller Kør programmet fra nuværende placering

Ældre version af Windows
Minimuskravet til Netbank er Windows 98. Netbank kræver følgende versioner:  Windows 98, 2000, Me, NT og XP. Programmerne kan ikke hentes fra nettet, men skal købes hos en forhandler.

Java er ikke installeret / ældre version af Java:
Klik her for at downloade Java.
Sådan gør du, når du skal downloade Java:

- vælg Åben eller Kør programmet fra nuværende placering
- svar Ja og Næste til alle spørgsmål
- genstart din computer

Forkert skærmopløsning
Din skærmopløsning er for lille. Sådan ændrer du den:

- Tryk på Start, vælg Indstillinger, Kontrolpanel og Skærm.
- Skift skærmstørrelsen i højre hjørne. Den skal minimum være 800x600 for at køre Netbank.

JavaScript er ikke aktiveret
Sådan gør du i Internet Explorer:
- Vælg Funktioner / Tools og Indstillinger / Internet Settings
- Vælg Sikkerhed / Security
- Klik på Standard Niveau/ Default Level
- Sæt skydebaren til Mellem / Medium
- Tryk OK, luk Internet Explorer og prøv igen

Cookies er slået fra

Sådan gør du i Internet Explorer:
- Vælg Funktioner / Tools og Indstillinger / Internet Settings
- Vælg Beskyttelse af personlige oplysninger / Privacy
- Klik på Standard / Default
- Sæt skydebaren til Mellem / Medium
- Tryk OK, luk Internet Explorer og prøv igen
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. maj 2006 - 17:33 #2
Hmm, fejlbeskeden betyder at den ikke kan finde klassefilen. Har du prøvet at slette cachen i browseren?
Avatar billede lape33 Nybegynder
01. maj 2006 - 17:44 #3
Lytter med...

Har selv fuldstændig samme fejl sommetider....Eneste ’løsning’ pt herfra har været at vente nogle timer og genstarte maskinen mm.. og så pludselig virker det...Meget mærkeligt.
PS Min netbank linker også til www.portalbank.dk......
Avatar billede _carsten Nybegynder
01. maj 2006 - 20:00 #4
Er der en som kan smide et link, jeg får nedenstående fejl ved https://www.portalbank.dk/

404 fejl i netbanken

Der er desværre opstået en fejl på den side, du ønsker at besøge. Vi opfordrer til, du forsøger igen lidt senere.

Fortsætter fejlen, er du velkommen til at kontakte din bank.
Avatar billede rebecca Novice
01. maj 2006 - 21:02 #5
Carsten>> Jeg får samme fejl hvis jeg prøver at gå ind på siden
Avatar billede kaliffen2 Nybegynder
02. maj 2006 - 11:30 #6
rebecca: Er prøvet

Kommentar: schwarz84
01/05-2006 17:33:11    Hmm, fejlbeskeden betyder at den ikke kan finde klassefilen. Har du prøvet at slette cachen i browseren?

Er prøvet!

Jeg har nu fundet frem til at det er java VM til ikke IE-browsere der skaber problemet både i IE og i FF, jeg kan køre netbank i IE hvis jeg afinstallerer Java VM, men det løser ik mit problem, når jeg nu gerne vil have det til at køre FF!

Nogle forslag?
Avatar billede _carsten Nybegynder
02. maj 2006 - 16:55 #7
Så må du jo hente og installere msjava: http://www.gamecolony.com/msjava.shtml

Jeg nu nok henvende i banken og høre hvad det er for noget slinger.
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2006 - 17:00 #8
Du kan bruge denne extension til firefox:
https://addons.mozilla.org/firefox/1419/
Indstil den til at læse netbank med IE.
Så skifter firefox selv indstilling og siden vises som om det er firefox.

Desværre er der et problem med netbank og firefox:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=netbank+%2B+firefox&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Avatar billede boxer Nybegynder
02. maj 2006 - 17:01 #9
Jeg bruger den iøvrigt selv og det fungerer perfekt :o)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
02. maj 2006 - 19:31 #10
MS Java er meget forældet og vedligeholdes ikke længere. Det bør man ikke benytte sig af, og slet ikke til noget man forventer skal være sikkert som en bankforbindelse.

Er det Nordea's netbank vi taler om? Jeg har aldrig haft problemer med Sun JVM, hverken i FF eller IE.
Avatar billede lape33 Nybegynder
02. maj 2006 - 23:23 #11
I mit tilfældet er det Lån & Spar bank, og mit problem kommer og går..
Jeg har endnu ikke fundet ud af om problemet kommer fordi jeg i anden forbindelse har brugt SUN JVM inden jeg forsøger at gå på netbank.
Avatar billede kaliffen2 Nybegynder
04. maj 2006 - 10:58 #12
_carsten: msjava er inde! Det er ikke der problemet ligger.
Jeg har fundet frem til at det er java-pluginnet til FF som lavet crap i det! Så indtil videre vil jeg fortsætte med at råde min kammerat til bruge IE-viewer i FF til at se den igennem! anonym's svar kom tættest på så han får piontene!
Avatar billede doc Tafi Praktikant
16. august 2019 - 02:02 #13
j
Avatar billede doc Tafi Praktikant
16. august 2019 - 02:04 #14
This guide to playing skill games for real money covers all the different types of skill games, and includes a list of places that you can play them online. http://www.skillgames.zone/ Make you gaming skills count, and join single or multiplayer games with other players around the globe. Winner is getting real money!